| کد خبر: 230379 |

بازگشت برندهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی را می‌شکند

یک کارشناس و فعال صنعت خودرو گفت: بازگشت برندهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی را می‌شکند.

تین نیوز

یک کارشناس و فعال صنعت خودرو گفت: بازگشت برندهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی را می‌شکند.

به گزارش تین نیوز، یاور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأثیر مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین بر صنعت خودرو و احتمال بازگشت مجدد برندهای خارجی تولید و عرضه کننده اتومبیل به بازار ایران، اظهار کرد: تعاملات سیاسی ایران و کشورهای صاحب تکنولوژی در صنعت خودروسازی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این صنعت پیشران بوده و به رغم تاکید کارشناسان صنعت خودرو، دستگاه دیپلماسی دولت هیچگاه توسعه روابط با کشورهای صاحب قدرت در زمینه خودروسازی را جدی نگرفته است.

وی افزود: مذاکرات نمایندگان تیم مذاکره‌کننده ایران با نمایندگان سران ۱+۴ می‌تواند به عنوان یک اهرم اعتماد ساز برندهای خارجی شاخص و صاحب تکنولوژی و پلتفرم در صنعت خودروسازی را که مدت زیادی است بازار ایران را به دلیل اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه از سوی دولت ایالات متحده ترک کرده‌اند، به بازار کشور بازگرداند.

این کارشناس و فعال صنعت خودرو با اشاره به لزوم رقابت محور بودن بازار خرید و فروش خودرو در ایران، تصریح کرد: نبود فضای رقابتی در صنعت و بازار خرید و فروش اتومبیل در ایران باعث شده تا خودروسازی به صورت مستقیم تلاشی برای بهبود تکنولوژی‌های اتومبیل‌های خود نکنند و این یک زیان بزرگ ناشی از تحریم‌های اقتصادی و فلج کننده در صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود.

رضایی اضافه کرد: تلاش‌های چندین و چندساله برای انحصاری کردن صنعت خودروسازی در ایران اکنون به بار نشسته و نتیجه این تلاش‌ها، چیزی جز کاهش قدرت خرید مردم برای استفاده از خودروهای سطح پایین داخلی نبوده است.

وی ادامه داد: بازگشت برندهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی را می‌شکند و با توجه به تلاش کنونی دستگاه دیپلماسی دولت برای توسعه روابط با کشورهای اتحادیه اروپا، رفع تحریم‌های اقتصادی و بازگشت شرکت‌های شاخص و صاحب تکنولوژی در حوزه اتومبیل‌سازی چندان دور از ذهن هم نیست.

این کارشناس و فعال صنعت خودرو با تاکید بر اینکه فضای صنعت و بازار خرید و فروش خودروهای داخلی باید از حالت انحصاری خارج شود، خاطرنشان کرد: دوای درد چندین ساله صنعت خودروسازی ایران، رفع انحصار شرکت‌های داخلی و فراهم کردن شرایط برای رقابت پایاپای با برندهای خارجی و صاحب تکنولوژی است.

رضایی یادآور شد: در صورت بازگشت برندهای خارجی، انحصار در این صنعت مهم و پیشران اقتصادی شکسته خواهد شد و منفعت آن شامل حال همه مردم می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.