| کد خبر: 230364 |

◄ دستگاه های ایکس ری و نگرانی رانندگان؛ حکایتی که همچنان باقیست

به نظر می رسد عبور از راننده همراه با ناوگان از داخل دستگاه های ایکس ری به یکی از نگرانی های رانندگان تبدیل شده است تا جایی که برخی از آنها سعی می کنند از مسیرهایی که مجبور به عبور از این دستگاه هستند تردد نکنند.

تین نیوز

به نظر می رسد عبور از راننده همراه با ناوگان از داخل دستگاه های ایکس ری به یکی از نگرانی های رانندگان تبدیل شده است تا جایی که برخی از آنها سعی می کنند از مسیرهایی که مجبور به عبور از این دستگاه هستند تردد نکنند.

به گزارش تین نیوز، اگرچه برخی افراد این نگرانی را بی دلیل می دانند و بر بی ضرر بودن تششعات این دستگاه تاکید دارند اما یک راننده فعال در بخش ترانزیت که تجربه حضور در حمل و نقل بین المللی را دارد این نگرانی را موجه دانسته و می گوید در دیگر کشورها، ارزیاب گمرک هر کشوری تشخیص می دهد کدام کامیون باید از طریق ایکس ری کنترل شود، هر کامیونی که قرار است از طریق ایکس ری کنترل شود، ماموران از راننده می خواهند کامیون را داخل سالن برده متوقف و خاموش کرده و درهای آن را قفل کرده و از سالن خارج شود و راننده یا هیچ فرد دیگری به هیچ عنوان حق ندارد هنگام ایکس ری در سالن حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: یک راننده ترانزیت: گمرکات کشورهای اروپایی کامیون را بدون راننده اسکن می کنند

به گفته وی در کشور بلغارستان برای کنترل محمولات داخل کانتینر هم مانند ایران از دستگاه ایکس ری کامیونی استفاده می شود، اما در هیچ کدام از این دستگاه ها به دلیل خطرات تشعشعات رادیواکتیو اجازه نمی دهند راننده نزدیک کامیون باشد تا چه رسد به اینکه بخواهند با وجود راننده در داخل آن عملیات ایکس ری را انجام دهند.

فیلم پیوست را یک راننده در شبکه های اجتماعی منتشر کرده که در آن نگرانی شدید این راننده از خطرات دستگاه ایکس ری کاملا مشهود است:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدقاضی 1 0

    سوال من این هست چراموادغذایی بایداسکن بشند

  • سعید 1 0

    من راننده هستم یک ماه پیش من زیردستگاه نایین رفتم از ان روزبه بعدسرم سوت میکشه خدالعت کند همه شما را