| کد خبر: 230345 |

۳۸.۱درصد مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند! +نمودار

به گفته مسئولان وزارت بهداشت، حدود ۳۸.۱ درصد مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. همچنین تاکنون ۵۲۰۲ واحد متخلف از شیوه نامه های بهداشتی پلمب شده‌اند.

تین نیوز

به گفته مسئولان وزارت بهداشت، حدود ۳۸.۱ درصد مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. همچنین تاکنون ۵۲۰۲ واحد متخلف از شیوه نامه های بهداشتی پلمب شده‌اند.

 چندی پیش بود که وزیر بهداشت از شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای جهش یافته آفریقای جنوبی در کشور خبر داد، ویروسی که گفته می‌شود از همه جهش‌های کرونا خطرناک‌تر بوده و مهم‌ترین و نگران کننده‌ترین واریانتی است که در مقابل بشریت قرار دارد؛ اما باید توجه کرد که در مواجهه با ویروس‌های جدید و جهش یافته کرونا نیازی نیست کار جدیدی انجام دهید؛ فقط کافی است همان پروتکل‌های بهداشتی اولیه رعایت شوند.

ورود گونه آفریقای جنوبی کرونا به کشور و احتمال ورود سویه‌های دیگر اعم از هندی، برزیلی و... نگرانی از ابتلا به این بیماری را افزایش داده است، اما به گفته وزارت بهداشتی‌ها در مواجهه با ویروس‌های جدید و جهش یافته کرونا نیازی نیست کار جدیدی انجام دهیم؛ فقط کارهای قبلی و توصیه‌های قبلی را باید با کیفیت بالا انجام دهیم تا از بروز و انتشار ویروس جهش یافته جلوگیری کنیم. ‌ بنابراین راه مقابله با ویروس رعایت پروتکل‌های موجود است؛ یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، شستن دست‌ها و... .

 

در نقشه زیر می‌توانید میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در نقاط مختلف کشور از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مشاهده کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید میزان رعایت ها در مناطق زرد رنگ شامل اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، سمنان، یزد و ایلام بین ۶۶ تا ۷۸ درصد است. میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مناطق نارنجی ۵۹ تا ۶۵ درصد،  در مناطق قرمز رنگ بین ۴۹ تا ۵۸ درصد و در مناطق قرمز تیره ۳۳ تا ۴۸ درصد است که کمترین میزان رعایت را نشان می دهد.

در عین حال بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین تهویه مناسب در اماکن عمومی استان های کشور از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۶۳.۳۶ درصد بوده است.

میزان استفاده از ماسک در کشور

در عین حال درصد  استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور ۶۲.۴۵ درصد بوده است.

میانگین موارد رعایت شیوه نامه فاصله گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز طی این مدت  ۶۱.۹ درصد بوده است.

درصد موارد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی ها به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی از یکم تا هشتم اردیبهشت ماه نیز ۷۶.۴۶ درصد بوده است.

درصد موارد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه های مسافربری درون شهری به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی نیز طی این مدت ۷۶.۶۴ درصد بوده است.

همچنین درصد موارد رعایت شیوه نامه بهداشتی در آرامستان ها به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی نیز طی این مدت ۷۷.۴۸ درصد بوده است.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه، از تعداد ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۳۱۰۰۳۳ مورد بازرسی انجام شده است.

 

همچنین طی این مدت، تعداد ۴۰۴۲۲ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۵۲۰۲ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

بیشترین اخطار بهداشتی به سوپرمارکت و خواروبار فروشی‌ها

باید توجه کرد که به ترتیب سوپرمارکت و خواروبار فروشی، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن پاساژها،  بانک ها، اماکن متبرکه و مساجد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ادارات و سازمان‌ها و مراکز ورزشی قرار دارند.

در حوزه صنایع نیز به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی و سایر، کشاورزی، دامپروری و معادن، صنایع ساخت و ساز و مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی را طی مدت یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.