| کد خبر: 230332 |

۵۰۰۰کیلومتر از راه های استان کرمانشاه روستایی است

نگهداری راه روستایی با این اعتبارات محدود دشوار است و چنانچه سازمان راهداری کمک نکند برای تمام اقدامات استانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کرمانشاه با بیان اینکه ۸۰۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که ۵۰۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است افزود: نگهداری راه روستایی با این اعتبارات محدود دشوار است و چنانچه سازمان راهداری کمک نکند برای تمام اقدامات استانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کرمانشاه با بیان اینکه ۸۰۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که ۵۰۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است افزود: نگهداری راه روستایی با این اعتبارات محدود دشوار است و چنانچه سازمان راهداری کمک نکند برای تمام اقدامات استانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

۴۰۰ میلیون تومان هزینه روکش آسفالت یک کیلومتر راه روستایی

وی با اینکه اعتبارات جاده های شریانی، اصلی و بین شهری از مرکز و اعتبارات جاده های فرعی و روستایی از محل استانی تأمین می شود اظهار داشت: اعتبارات محدود استانی کفایت نمی کند و هزینه آسفالت و ساخت راه بسیار بالا است و در بسیاری از جاده های روستایی برای روکش آسفالت یک کیلومتر حدود ۴۰۰ میلیون تومان و برای جاده های بین شهری برای هر یک کیلومتر تا یک میلیارد تومان هزینه می شود و بنابراین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ساخت راه در روستا کمک چندانی نمی کند.

​وجود ۳۰۰۰ کیلومتر راه خاکی در استان

وی با بیان اینکه  از ۸۰۰۰ کیلومتر راه موجود در استان، ۳۰۰۰ کیلومتر آن خاکی است افزود: نگهداری راه روستایی با این اعتبارات محدود دشوار است و چنانچه سازمان راهداری کمک نکند برای تمام اقدامات استانی با مشکل مواجه خواهیم شد و بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

کرمی در پایان افزود: در سال گذشته ۱۴ کیلومتر از راه های روستای استان آسفالت گرم، ۸۱ کیلومتر فوگسیل(پوشش حفاظتی)، ۵ کیلومتر لکه گیری، ۹ کیلومتر بهسازی  و ۲ هزار ۹۸۰ تن آسفالت برای لکه گیری و چاله پر کنی در سطح راه های روستایی استان کرمانشاه انجام شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.