| کد خبر: 230284 |

هشدار وزش باد شدید به همراه رگبار و رعد و برق در بیش از ۱۰ استان

کارشناس هواشناسی گفت: برای امروز و فردا هشدار رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک و احتمال تگرگ را در شمال تهران، البرز، سیستان و بلوچستان و چندین استان دیگر پیش‌بینی می‌کنیم.

تین نیوز

کارشناس هواشناسی گفت: برای امروز و فردا هشدار رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک و احتمال تگرگ را در شمال تهران، البرز، سیستان و بلوچستان و چندین استان دیگر پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز، کبری رفیعی درباره وضعیت جوی کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: از امروز شاهد افزایش بارش‌های بهاری و باد شدید در بسیاری از شهرها هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی در شمال غرب تقویت شده و علاوه بر اردبیل و آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان در مناطقی از ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی نیز بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف و بعد از ظهر با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت هشدار رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ را در کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز و شمال تهران پیش بینی می‌کنیم.

به گفته رفیعی در روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت تهران، البرز، نیمه شرقی سمنان، مازندران، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده باران رعد و برق و باد شدید موقتی ادامه خواهد شد.

وی گفت: اثر مخاطره این وضعیت احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک، شکستن درختان، احتمال آسیب به سازه‌های سست اعلام شده  است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: سازمان هواشناسی ضمن توصیه به هموطنان بابت اجتناب در تردد و اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، تحکیم سازه‌های موقت بر مدنظر قرار دادن این موارد تاکید کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.