| کد خبر: 230203 |

سالمندان مطمئن باشند واکسن برایشان عارضه‌ای ندارد

به همه سالمندان عزیز اطمینان می‌دهیم که هیچ عارضه خاصی در خصوص واکسن آن‌ها را تهدید نمی‌کند و هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

تین نیوز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر لزوم انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال گفت: به همه سالمندان عزیز اطمینان می‌دهیم که هیچ عارضه خاصی در خصوص واکسن آن‌ها را تهدید نمی‌کند و هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال اظهار کرد: کلیه افراد بالای ۸۰ سال می‌توانند امروز و فردا با همراه داشتن کارت ملی به مراکز بهداشتی برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: به همه سالمندان عزیز اطمینان می‌دهیم که هیچ عارضه خاصی در خصوص واکسن آن‌ها را تهدید نمی‌کند و هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: ۲۱ مرکز بهداشت در غرب اهواز آمادگی انجام واکسیناسیون برای افراد بالای ۸۰ سال را دارند و کسانی که نمی‌توانند از خودرو پیاده شوند نیز پرسنل بهداشتی، درون خودرو واکسیناسیون را برای این عزیزان انجام خواهند داد.

احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه واکسیناسیون بر اساس گروه‌های سنی برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: تقریبا ۳ هزار و ۱۰۰ نفر افراد بالای ۸۰ سال در غرب اهواز داریم که باید هر چه سریع‌تر واکسیناسیون این افراد انجام شود تا وارد مرحله واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین‌تر شویم.

وی تصریح کرد: هر چه وارد گروه‌های سنی پایین‌تر شویم تعداد افراد بیشتر می‌شوند و حجم کار افزایش می‌یابد.

وی افزود: این آمادگی را داریم که برای سالمندانی که بنا به هر دلیلی امکان جابه‌جایی ندارند، واکسیناسیون را در محل سکونت‌شان انجام دهیم؛ به این منظور همراه سالمند می‌تواند به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی اطلاع دهد تا واکسیناسیون فرد در منزل انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خاطرنشان کرد: واکسن اسپوتنیک روسی، سینوفارم چین، بهارات هند و آسترازنکا کشور کره را در این مدت به کادر درمانی، بیماران خاص و پاکبان‌ها تزریق کرده‌ایم و تا به امروز کوچک‌ترین عارضه خاصی در افراد واکسینه‌شده به وجود نیامده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: شاید پس از دریافت واکسن، علائمی جزئی مانند بدن‌ درد یا تب خفیف به وجود بیاید که در مدت یکی دو روز به پایان می‌رسد؛ این موارد، یک عارضه طبیعی است و در همه افراد نیز وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.