| کد خبر: 230189 |

استان های شرقی کشور در مقابل ورود ویروس هندی آسیب پذیر هستند

متاسفانه در مرزهای شرقی وضعیت سیستم بهداشتی در پایین ترین شرایط ممکن است و توان مدیریتی لازم را ندارد که بتواند سلامت مردم را در مقابل این ویروس وحشی تضمین کند.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آسیب پذیری در مرزهای شرقی از جهت ورود ویروس کرونای هندی وجود دارد گفت که وزارت بهداشت باید فکر اساسی برای استان های شرقی کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان کرده و ترددها را کنترل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فداحسین مالکی اظهار کرد: موضوع کرونای هندی خیلی جدی است طبق اطلاعات به دست آمده از طریق پاکستان به افغانستان منتقل شده و جلال آباد پاکستان را آلوده کرده است. اگر این موج خطرناک به مرزهای شرقی برسد منتظر فاجعه باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در مرزهای شرقی وضعیت سیستم بهداشتی در پایین ترین شرایط ممکن است و توان مدیریتی لازم را ندارد که بتواند سلامت مردم را در مقابل این ویروس وحشی تضمین کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قرار شده پروازهای هوایی پاکستان و هندوستان لغو شود اما خطر از مرز زمینی وجود دارد. آسیب پذیری در مرزهای شرقی می بینیم لذا باید وزارت بهداشت فکری اساسی برای استان های شرقی به خصوص سیستان و بلوچستان انجام دهد که به شدت آسیب پذیر است.

مالکی با تاکید بر لزوم کنترل ترددها در مرزهای شرقی اظهار کرد: مرزهای شرقی به خاطر وسعت زیاد و صعب العبور بودن بعضا با ترددهای زیاد افراد مواجه است که همین تردد می تواند منطقه و استان های مرزی و بعد کشور را آلوده کنند. در این شرایط مدیریت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بسیار ناتوان است. ما نگران ورود موج خطرناک به استان سیستان و بلوچستان هستیم انتظار می رود آقای نمکی به این موضوع ورود جدی کند و با برخوردهای مدیریتی شرایط به گونه ای پیش رود تا این استان به ویروس وحشی کرونای هندی آلوده نشود چون نتیجه اش آلوده شدن کل کشور خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که باید اقدامات لازم برای مقابله با ویروس هندی به کشور صورت گیرد که مهم ترین آن کنترل مرز با استان سیستان و بلوچستان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.