| کد خبر: 230168 |

جهانگیری مصوبه افزایش تسهیلات بانکی بازسازی اماکن مسکونی را ابلاغ کرد

معاون اول رییس جمهوری تصویب‌نامه مربوط به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت افزایش سقف تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم‌سازی اماکن مسکونی مناطق خسارت دیده از سیل و زلزله را ابلاغ کرد.

تین نیوز

معاون اول رییس جمهوری تصویب‌نامه مربوط به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت افزایش سقف تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم‌سازی اماکن مسکونی مناطق خسارت دیده از سیل و زلزله را ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، با امضای اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه مربوط به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت افزایش سقف تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم‌سازی اماکن مسکونی مناطق خسارت دیده از سیل و زلزله ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه یکم اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور، با تخصیص مبلغ ۱۸ هزار و ۸۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت افزایش سقف تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم‌سازی اماکن مسکونی مناطق خسارت دیده از سیل و زلزله موافقت کرد.

بر این اساس، این تسهیلات با سود و کارمزد (پنج درصد در مناطق شهری و چهار درصد در مناطق روستایی) با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود.

بدهی و معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به مشمولان این تصویب‌نامه را تضمین و تعهد می‌کند که هزینه‌های یادشده را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لوایح بودجه سال‌های بعد پیش‌بینی و منظور کرده و به شبکه بانکی پرداخت کند.

همین طور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.