| کد خبر: 230149 |

◄ سوختی که سوخت شد/ انتقاد از پرداخت نشدن یارانه سوخت رانندگان

رانندگان سواری کرایه خواستار تخصیص سهمیه سوخت یارانه ای به میزان 750 لیتر در ماه (سهمیه دور اول یارانه ای شدن سوخت در چند سال پیش) هستند.

تین نیوز

در حالی که با وجود پیگیری های مسئولان دولتی و صنفی، یارانه سوخت رانندگان سواری کرایه هنوز واریز نشده است، این رانندگان طرح مذکور را ناموفق قلمداد کرده و خواستار تخصیص سهمیه سوخت یارانه ای به میزان 750 لیتر در ماه (سهمیه دور اول یارانه ای شدن سوخت در چند سال پیش) هستند.

به گزارش تین نیوز، سامان صمدی یکی از این رانندگان در این زمینه گفت: درآمد روزانه رانندگان سواری کرایه قبل از این که به مخارج فردا برسد در همان سر شب هزینه و تمام می شود و صبح فردا تقریبا با جیب خالی و با هزار استرس از این که مبادا ماشین خراب شود عازم جاده می شوند.

وی افزود: وقتی 400 لیتر بنزین 1500 تومانی (سهمیه سوخت) ناوگان که معمولا بیش از 10 روز دوام نمی آورد تمام می شود واقعا سخت است که بنزین 3000 تومانی سوختگیری و مصرف شود  با این حال با به تاخیر انداختن بعضی از هزینه های زندگی به این امید که وزارت کشور سر ماه  این مبلغ را هرچند ناقص و کمتر از آن چه که برای سوخت آزاد هزینه شده، پرداخت خواهد کرد این مبلغ اضافه برای سوخت تهیه می شود ولی وقتی وزارت کشور در موعد مقرر به وعده خود عمل نمی کند و یا در هر ماه چند روز تاخیر می اندازد نظم کار و زندگی رانندگان به هم می ریزد و بعضا به خاطر نداشتن پول بنزین  نمی توان سر کار رفت که خود این هم باعث برخورد شرکت و نارضایتی خانواده و مصیبت های دیگر می شود.

بیشتر بخوانید: عدم واریز یارانه سوخت سواری های کرایه/وزارت کشور و نفت مسئول هستند

این راننده تاکید کرد: رانندگان سواری کرایه اگرچه با پایمال شدن حقوق خود از جانب برخی از شرکت ها، مسافر برهای شخصی و اینترنتی، برخی مسافران، برخی ماموران پلیس و دستورالعمل های عجیب و غریب و ... مواجه هستند ولی از وزارت کشور که خود باید نماد نظم و انضباط و تامین کننده امنیت تمام افراد جامعه باشد انتظار چنین جفایی در حق خود را ندارند و این وزارتخانه با این رویکرد رانندگان را تشویق به اعتراض عملی و اجتماعی می نماید.

راننده دیگری  نیز گفت: درخواست رانندگان سواری این است که به جای یارانه سوخت سهمیه سوخت براساس پیمایش و یا به مقدار سابق به کارت های سوخت واریز کنید تا زمینه هرگونه فساد مالی و نارضایتی از بین برود.

ملکی از انجمن صنفی سواری کرایه کرمانشاه نیز گفت: تمام رانندگان سواری کرایه بین شهری کرمانشاه به عدم واریزی یارانه سوخت معترض خود هستند چراکه استفاده از بنزین آزاد اصلا برای ناوگان بین شهری به صرفه نیست و استرس زیادی به رانندگان وارد کرده است.

به گفته وی درخواست رانندگان این است که یا پول پیمایش را به موقع واریز کنند و یا همان سهمیه قبلی را به آنها بدهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.