| کد خبر: 230144 |

۱۰ میلیارد ریال برای مطالعه ساخت آزاد راه چالوس - رامسر اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از اختصاص حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات ساخت آزاد راه چالوس - رامسر در غرب مازندران خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از اختصاص حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات ساخت آزاد راه چالوس - رامسر در غرب مازندران خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سیدمحمد نظری روز سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا طول این آزاد راه را ۹۲ کیلومتر اعلام کرد و افزود : دولت دستورالعمل پرداخت این میزان اعتبار را ابلاغ کرده و هم اکنون مقدمات به کارگیری مشاور برای انجام مطالعات زیست محیطی ، پدافند غیرعامل و دیگر کارهای مقدماتی برای اجرای طرح فراهم شده است.

وی با اعلام این که مطالعات امکان سنجی ساخت این آزاد راه سال گذشته انجام شد ، گفت : هفته پیش هم نشستی برای پیشبرد کارها با معاون بودجه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل جاده ای و  بانک مسکن در تهران برگزار شد.

نظری افزود : بانک مسکن سرمایه گذار ساخت آزاد راه چالوس - رامسر است و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای هم مطالعات فاز یک و ۲ را انجام خواهد داد تا پس از آن ساخت آن در فهرست طرح های ملی قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت : وزیر راه و شهرسازی همسو با مطالعات امکان سنجی ، طی نامه ای موضوع تقبل سرمایه گذاری در این پروژه ملی از سوی بانک مسکن  را برای رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد و دولت هم هزینه های ارزیابی تملک اراضی این مسیر را بر عهده گرفته است.

وی با اعلام این که برای ساخت بیشتر آزاد راه های مازندران از جمله آزاد راه آمل - قائمشهر و  قائمشهر به ساری ردیف اعتباری ملی پیش بینی شده است ، ابراز امیدواری کرد با قرار گرفتن طرح ساخت آزاد راه چالوس - رامسر در فهرست طرح های ملی و تخصیص اعتبارات ، این طرح تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم به مرحله اجرایی برسد.

همه ساله میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی در فصول بهار و تابستان به غرب استان مازندران سفر می کنند که به دلیل فراهم نبود بستر لازم برای این حجم مسافر و گردشگر همه محورهای مواصلاتی این منطقه باب ترافیک سنگینی مواجه هستند.

ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی غرب مازندران در این ایام علاوه بر بروز مشکلات برای ساکنان شهرهای این منطقه کام مسافران را تلخ می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.