| کد خبر: 230122 |

بهره برداری از ۱۴۰ کیلومتر راه و بزرگراه در جنوب کشور در سال ۱۴۰۰

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب گفت: وجود مناطق ویژه اقتصادی و عبور کریدورهای حمل و نقلی شمال- جنوب و شرق- غرب در جنوب کشور توسعه راه‌ها در این مناطق را به یکی از اولویت‌های مهم تبدیل کرده است.

تین نیوز

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب گفت: وجود مناطق ویژه اقتصادی و عبور کریدورهای حمل و نقلی شمال- جنوب و شرق- غرب در جنوب کشور توسعه راه‌ها در این مناطق را به یکی از اولویت‌های مهم تبدیل کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر محمدی در خصوص اقدامات اداره کل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب گفت: ۴۳۰۰ کیلومتر راه  و بزرگراه در پنج استان کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است که ۲۷۵۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده، ۵۶۱ کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد و ۹۸۲ کیلومتر آن در آینده برای احداث به پیمانکاران واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: از این پروژه‌ها ۱۰۸ کیلومتر آن جزو پروژه‌های جهش تولید در نظر گرفته شده است که در سال گذشته ۶۶ کیلومتر آن به صورت پراکنده در این پنج استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب از بهره‌برداری ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه در سال جاری خبر داد و گفت: وجود مناطق ویژه اقتصادی و عبور کریدورهای حمل و نقلی شمال- جنوب و شرق- غرب توسعه راه‌ها در این مناطق را به اولویت مبدل کرده است که در همین راستا طی سال جاری ۱۴۰ کیلومتر راه و بزرگراه در استان‌های ذکر شده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی محور شهرضا- پاتاوه- دهدشت به طول ۳۷۰ کیلومتر را یکی از پروژه‌های راهسازی مهم در جنوب کشور اعلام کرد و گفت: این محور بخشی از کریدور شمال- جنوب است که فاصله شمال و مرکز کشور را به بنادر استان خوزستان حدود ۱۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند و با تکمیل شدن این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم از بن بست خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: محور پاتاوه- دهدشت نیز بخش مهمی از این طرح به طول ۱۳۶ کیلومتر است که قطعات ۱،۲ و ۴ آن به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی در قطعه ۳ به طول ۶۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است. با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز قسمت عمده این محور به غیر از سه نقطه بحرانی که عملیات اجرایی آن زمانبر است تا پایان تیرماه به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب با اشاره به اهمیت محور شیراز- دشت ارژن- قائمیه به طول ۱۳۰کیلومتر اظهار داشت: این محور بخشی از بزرگراه سراسری شیراز- اهواز است که در کریدور شرقی- غربی کشور واقع شده است و استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان را به استان‌های فارس و بوشهر متصل می‌کند.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدی ادامه داد: پروژه دشت ارژن- تنگ ابوالحیات به طول ۲۱ کیلومتر به عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی ترافیکی در محدوده صعب العبور و کوستانی استان فارس قرار دارد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه اول سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.