| کد خبر: 230099 |

مقام روسیه: پروژه هواپیمای تجاری مافوق صوت زیانده خواهد بود

مدیر عامل "روستک" که یک شرکت فناوری پیشرفته دولتی در روسیه است اعلام کرد که پروژه ساخت هواپیمای تجاری مافوق صوت از نظر تجاری غیرقابل اجرا خواهد بود مگر اینکه مشتریان اماراتی آمادگی خود را برای همکاری و پیش سفارش این هواپیما اعلام کنند.

تین نیوز

 مدیر عامل "روستک" که یک شرکت فناوری پیشرفته دولتی در روسیه است اعلام کرد که پروژه ساخت هواپیمای تجاری مافوق صوت از نظر تجاری غیرقابل اجرا خواهد بود مگر اینکه مشتریان اماراتی آمادگی خود را برای همکاری و پیش سفارش این هواپیما اعلام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی چمزوف، مدیر عامل روستک Rostec که یک شرکت فناوری پیشرفته دولتی در روسیه است، به شبکه تلویزیونی Rossiya-24 گفت پروژه ساخت هواپیمای تجاری مافوق صوت از نظر تجاری غیرقابل اجرا خواهد بود مگر اینکه مشتریان اماراتی آمادگی خود را برای همکاری و پیش سفارش این هواپیما اعلام کنند.

وی گفت: تا حالا، (این پروژه) فقط روی کاغذ وجود داشته است. این ایده زیباست. اما متاسفانه، از نظر تجاری عملی نیست و زیانده خواهد بود.

این مقام روسیه در ادامه تاکید کرد که این پروژه از نظر تجاری تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که سرمایه گذاران از امارات متحده عربی "سرانجام رضایت خود را اعلام کنند".

پروژه "جت هایپرسونیک" از سال 2018 و به طور مشترک بین چندین موسسه تحقیقاتی و شرکت "یونایتد ایرکرفت کورپوریشن" (بخشی از روستک) در حال آماده سازی بوده است.

وزارت صنعت و تجارت روسیه مسابقه ای را برای ایجاد طرح مفهومی این هواپیما آغاز کرده است. نتایج آن قرار است در دسامبر 2021 اعلام شود.

به گفته دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه، این یک هواپیمای تجاری مسافربری است که در دو نسخه موجود است: یکی برای حمل حداکثر هشت مسافر، دیگری تا 30 مسافر.

این جت با سرعت حداکثر 1.8 ماخ حرکت خواهد کرد و برد مافوق صوت آن بین 1 تا 5 ماخ خواهد بود. مرحله اولیه پروژه به سرمایه گذاری در حدود 100 میلیون دلار نیاز دارد.

پیش از این ، چمزوف گفته بود که کل چرخه تولید در خاک روسیه انجام می شود و امارات متحده عربی ممکن است از نظر مالی در این پروژه شرکت کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.