| کد خبر: 230072 |

تصمیم شهردار درخصوص نحوه فعالیت اتوبوس و قطار شهری مشهد

با تصویب لایحه ی دو فوریتی از سوی شورای اسلامی شهر،شهردار مشهد،با هماهنگی ستاد کرونا درخصوص نحوه فعالیت اتوبوس و قطار شهری با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرتصمیم گیری می کند.

تین نیوز

با تصویب لایحه ی دو فوریتی از سوی شورای اسلامی شهر،شهردار مشهد،با هماهنگی ستاد کرونا درخصوص نحوه فعالیت اتوبوس و قطار شهری با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرتصمیم گیری می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امروز و در یکصد وبیست وهشتمین جلسه علنی شورای شهر ابتدا لایحه دو فوریتی شهرداری در خصوص مجوز تصمیم گیری برای نحوه فعالیت ناوگان حمل ونقل عمومی جهت پیشگیری از شیوع کرونا توسط شهردارمشهد دردستور کار قرارگرفت.

خلیل الله کاظمی،معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد دراین خصوص گفت: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در مشهد و لزوم بازنگری درنحوه فعالیت حمل ونقل عمومی چه در بحث قطارشهری و چه اتوبوس که باید با هماهنگی خاص ستاد کرونا استان و همچنین نحوه فعالیت سایر صنوف و دستگاه های مختلف برنامه ریزی شود، درخوست داریم تا مانند سال گذشته به شهردار مشهد مجوز داده شود تا در صورت نیاز در خصوص تغییر ساعت سرویس دهی خطوط ،تعطیلی سرویس دهی خطوط و ... با هماهنگی ستاد کرونا در این خصوص تصمیم گیری شود.

پس از ارائه توضیحات معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهردارو با موافقت اعضای شورای شهربه شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد به منظور جلوگیری حداکثری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به برنامه‌ریزی و سرویس‌دهی ناوگان حمل و نقل همگانی بر اساس بندهای زیر اقدام کند.

براساس این مصوبه ،تصمیم‌گیری درخصوص ساعت، نحوه فعالیت و تعطیلی ناوگان حمل و نقل همگانی (اتوبوسرانی، مینی‌بوسرانی (خطوط روزانه و شبانه) و خطوط قطار شهری) بر عهده شهردار مشهد مقدس خواهد بود.

تعیین تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی آینده

درادامه این جلسه لایحه تعیین تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰در دستور کار قرارگرفت و پس از تصویب در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان مدارس (ابلاغی وزارت کشور مورخ ۰۳/۰۴/۹۷)، تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت ماهیانه و به ازای هر نفر به شرح جداول پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و با رعایت تبصره‌های زیر تصویب شد.

تبصره ۱- حق الزحمه عوامل اجرایی مدیریت و نظارت بر حمل و نقل دانش آموزی به شرح جداول پیوست تعیین می‌شود.

تبصره ۲ – خودروهای سرویس مدارس می‌بایست به منظور حفظ ایمنی و کرامت دانش‌آموزان، از منظر معاینه فنی و وضعیت ظاهری توسط شرکت‌های مجری بررسی و کنترل شوند و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مکلف به نظارت عالی بر حسن اجرای این موضوع و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی می‌باشد.

تبصره 3 - تعرفه خدمات سرویس مدارس استثنائی با افزایش ضریب ۳۰% به ماخذ نرخ مصوبه محاسبه می‌شود.

تبصره ۴ – حداکثر سرویس مجاز هر خودرو در هر شیفت، ۲ سرویس است.

تبصره ۵ – در مسیرهای بیش از ۷ کیلومتر، به ازای هر کیلومتر پنج درصد (تا سقف ۲۵%) به کرایه کل آن اضافه خواهد شد.

تبصره ۶ – مسافت سرویس هر دانش‌آموز، به صورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا آموزشگاه محاسبه می‌شود.

تبصره ۷ – تعرفه تعیین شده بر مبنای ۵ روز در هفته محاسبه شده و در صورت لزوم، به ازای هر روز اضافی، ۲۰% به نرخ مصوب اضافه می‌شود.

تبصره ۸ – به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، گواهی صلاحیت سرویس مدارس استثنایی شهر مشهد به صورت رایگان صادر می‌شود.

تبصره ۹ – با توجه به امکان تشدید شیوع ویروس کرونا، در صورتی که در مقاطعی از سال تحصیلی با تصمیم مراجع ذیصلاح، مدارس تعطیل باشند یا کلاس‌های حضوری تشکیل نشود، می‌بایست کرایه سرویس مدراسِ دریافتی به تناسب مدت سرویس‌های انجام نشده، عینا توسط آموزش و پروش به اولیاء عودت داده شود.

همچنین تصویب لایحه تمدید قرارداد واگذاری حق انتفاع یک باب سوله به سرای نجات یافتگان امام علی (ع)،تصویب لایحه اصلاح ضوابط اعتبار پروانه های ساختمانی،تصویب لایحه انتصاب سرپرست معاونت اداری و مالی و قائم مقام ذیحساب سازمان بازآفرینی فضاهای شهری،تصویب لایحه اصلاحیه قرارداد مرمت احیا و نگهداری و بهره برداری از خانه تاریخی پیشه وران ،تصویب لایحه تهاتر سهم الشرکه شرکت توسعه عمران بیمه با پروژه موسوم بهK۲ واقع در خیابان کوهسنگی وتصویب لایحه صلح و تهاتر جرایم تاخیر مجمع خیرین مسکن ساز در پروژه های پایداری، سبحان و ابراراز دیگر مصوبات یکصد وبیست وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.