| کد خبر: 230014 |

امنیت پایدار در مرز پاکستان با راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی امکان‌پذیر است

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس معتقد است راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی اقدام بسیار مهمی در مرزهای این استان با پاکستان جهت افزایش امنیت و تقویت اقتصاد منطقه است.

تین نیوز

 عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس معتقد است راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی اقدام بسیار مهمی در مرزهای این استان با پاکستان جهت افزایش امنیت و تقویت اقتصاد منطقه است.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشترکات بسیار میان ایران و پاکستان، گفت: ایران و پاکستان دو کشور دوست و برادر، مسلمان و دارای مرز طولانی با یکدیگر هستند که باعث شده بازار دو کشور برای یکدیگر بهترین هدف تجاری باشد.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از گشایش مرز پیشین‌مند، اظهار داشت: امیدواریم بازارچه هایی که در تفاهمنامه هایی میان ایران و پاکستان تصویب شده است، هرچه سریع تر راه اندازی شود که می تواند هدف خوبی برای هر دو کشور در حوزه واردات و صادرات باشد.

وی در ادامه راه اندازی بازارچه های مرزی را مسیری برای ایجاد اشتغال و به تبع آن، ایجاد امنیت منطقه دانست و افزود: طی دو سال گذشته امنیت به نسبت خوبی میان مرزهای دو کشور به وجود آمد که به دلیل توجه به حوزه تجارت مرزی بوده است.

حسین زهی در ادامه با اشاره به مرزهای آبی و خاکی میان دو کشور تصریح کرد: برخی اقدامات از سوی گروه های افراطی که در مرز پاکستان حضور دارند، موجب بروز حساسیت هایی در منطقه شده است اما مناسبات و مشترکات میان دو کشور می تواند از این حساسیت ها کاسته و اسلام هراسی را با شکست مواجه کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه معاندان و بدخواهان، قصد دارند بر اختلافات دامن بزنند تا به پروژه اسلام هراسی خود برسند، خاطرنشان کرد: همدلی و برادری که میان ساکنان مرزی ایران و پاکستان وجود دارد مانع از دامن زدن به این اختلافات شده و در این راستا تقویت حوزه اقتصادی منطقه می تواند، امنیت پایدار را رقم بزند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.