| کد خبر: 229984 |

مرزهای شرقی کشور بسته نشد/ فقط تشدید مراقبت‌های بهداشتی

در حالی که وزیر بهداشت در نامه‌ای به قرارگاه کرونا خواستار مسدود شدن کلیه ترددهای مستقیم و غیر مستقیم با هند شد، اما وزارت راه فعلا برنامه‌ای برای انسداد مرزهای شرقی کشور ندارد.

تین نیوز

در حالی که وزیر بهداشت در نامه‌ای به قرارگاه کرونا خواستار مسدود شدن کلیه ترددهای مستقیم و غیر مستقیم با هند شد، اما وزارت راه فعلا برنامه‌ای برای انسداد مرزهای شرقی کشور ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، در روزهای اخیر وضعیت شیوع کرونا در هند به بحرانی‌ترین حالت ممکن و شمار تلفاتِ روزانه، گاه تا ۳ هزار نفر رسیده است.

حسن روحانی رئیس جمهور نیز دیروز در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، ویروس جهش یافته کرونا در هند را از کرونای انگلیسی و برزیلی خطرناک‌تر توصیف کرد و دستوراتی را برای توقف ترددها با هند به وزارت راه ابلاغ کرد.

وزیر بهداشت نیز در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه ملی مقابله با کرونا خواستار متوقف شدن همه ترددهای مستقیم و غیر مستقیم زمینی و هوایی با هند شد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از ساعت ۲۴ دیشب (شنبه ۴ اردیبهشت) پروازهای میان ایران با هند و پاکستان متوقف شده است. این در حالی است که قرار است در صورت تقاضای ایرانیان مقیم هند، پروازهایی به صورت موردی انجام شود.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم دیروز گفته بود: تاکنون به غیر از اعلام شفاهی سخت‌گیری بیشتر برای تردد مسافر و کالا از مرز پاکستان، هیچ ممنوعیتی برای سازمان ابلاغ نشده است اما هر مصوبه‌ای ابلاغ شود آن را اجرایی خواهیم کرد.

هر چند پس از آن، جواد هدایتی اعلام کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای در خصوص توقف کامل و فوری هرگونه نقل و انتقال مسافر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از کشور هندوستان ابلاغ کرده است و در این صورت هیچیک از مسافرانی که در هندوستان بودند یا به آنجا سفر کرده‌اند نمی‌توانند از مرزهای شرقی کشور به ایران وارد شوند.

به گفته هدایتی، بخش دیگر این مصوبه درباره تشدید کنترل‌های بهداشتی در مرزهای شرقی کشور و کمک به متولیان آن است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه به نمایندگان مستقر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر در مرزها کمک خواهد کرد و امکانات مورد نیاز در راستای اعمال ابلاغیه‌ها را در حد مقدورات در اختیارشان خواهد گذاشت.

شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز در نامه‌ای به دین پرست معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا، از اجرای دستورات ستاد ملی کرونا در خصوص ممنوعیت ترددهای هوایی و سخت گیری های بهداشتی در مرزهای شرقی کشور خبر داده است؛ نامه‌ای که در آن از انسداد کامل مرزهای شرقی خبری نیست.

به گفته مقامات سازمان راهداری، قرار است کالاها در مرزهای شرقی کشور با کامیون‌های کشورهای همسایه تبادل در جا شود یعنی کامیون و راننده ایرانی وارد کشورهای مذکور نشده و کامیون و راننده خارجی نیز وارد ایران نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.