| کد خبر: 229957 |

راه اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا کامل می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به عملیات راه اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا ،گفت: این سامانه در ابتدای هفته آینده اعلام می‌شود که همان سایت رسمی وزارت بهداشت است.

تین نیوز

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به عملیات راه اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا ،گفت: این سامانه در ابتدای هفته آینده اعلام می‌شود که همان سایت رسمی وزارت بهداشت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، آقای علیرضا رئیسی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: برای نام نویسی جهت واکسن به مراجعه حضوری نیاز نیست.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اضافه کرد: بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد اطلاعات و کد ملی افراد با سن و سال آن‌ها در پرونده‌های الکترونیک آن‌ها موجود است و آن‌هایی که پرونده الکترونیک ندارند از طریق این سامانه اعلام خواهد شد تا برای آن‌ها پرونده الکترونیک تشکیل شود.

وی در ادامه گفت: اگر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی پیش برود سیر نزولی تعداد مبتلایان بیماری کرونا آغاز می‌شود که در برخی استان‌ها این گونه شده و این نشان دهنده همکاری خوب مردم و اصناف است.

رئیسی با اشاره به اینکه فوت حتی یک نفر ناشی از ویروس کووید ۱۹, زیاد است، افزود: همه این افراد؛ پدر، مادر و عزیزان یک خانواده هستند و غم بزرگی برای همه ما به ویژه مسئولان حوزه سلامت و دیگر مسئولان کشور است.

وی با بیان این که متغیر‌های زیادی درباره علت افزایش تعداد قربانیان ناشی از این ویروس وجود دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، هر وقت میزان بار و بستری بیماری ناشی از کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها بالا می‌رود؛ درصد مرگ و میر نیز بالا می‌رود.

دکتر رئیسی افزود: داشتن بیماری زمینه‌ای و همچنین کیفیت مراقبت در بیمارستان از جمله متغیرهاست.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بستری‌ها و بیش از ۶۰ درصد کسانی که در آی سی یو بستری می‌شوند به فوت منجر می‌شود.

 

دکتر رئیسی افزود: در ۸ هفته منتهی به عید امسال؛ میزان بستری‌های کل کشور حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر بود و ۱۵ درصد آن یعنی حدود ۷۰ تا ۱۰۰ نفر فوت داشتیم و اکنون که تعداد بستری‌های روزانه به بیش از سه هزار نفر رسیده است با شاخص ۱۵ تا ۲۰ درصد؛ حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر فوتی خواهیم داشت.

وی گفت: اکنون حدود ۲۵ استان کشور سیر صعودی دارند یعنی هنوز ۲۵ استان به قله و اوج نرسیدند و ۷ استان از این تعداد به شدت صعودی هستند که هشدار‌های لازم داده شده است.

آقای رئیسی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها هم به قله رسیدند، افزود:اگر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی پیش برود، سیر نزولی آغاز می‌شود که در برخی استان‌ها این گونه شده و این نشان دهنده همکاری خوب مردم و اصناف است؛ گرچه هنوز از وضعیت رعایت شیوه نامه‌ها در کشور، راضی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه رفتار‌های ویروس کووید ۱۹ غیرقابل پیش بینی است، گفت: تا چند وقت پیش درگیر ویروس انگلیسی بودیم، اما اکنون شاید تنها کشوری که مشکل ویروس جهش یافته انگلیسی را ندارد، انگلیس است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اضافه کرد: در مورد پرواز‌ها امروز تصمیم گیری شد و نامه‌ای از طرف وزیر بهداشت به ستاد نوشته و مصوب شد که پرواز‌های هند و پاکستان باید متوقف شود.

آقای رئیسی گفت: اتباع هندی یا پاکستانی که در ایران هستند می‌توانند خارج شوند، اما اتباع ایرانی که در این دو کشور هستند با هماهنگی وزارت امور خارجه با دو شرط می‌توانند وارد شوند؛ یکی اینکه آزمایش کووید ۱۹ آن‌ها در آن کشور‌ها باید منفی باشد و آزمایش آن‌ها در داخل کشور هم باید منفی باشد و حتی اگر منفی باشد باید با هزینه خودشان ۱۴ روز قرنطینه شوند.

وی افزود: تیم پرسپولیس هم می‌تواند وارد کشور شود، زیرا آزمایش‌های این تیم‌ها در اردوها، سخت گیرانه انجام می‌شود، البته برای بازگشت آن‌ها هم حتماً باید از آن‌ها آزمایش گرفته شود و در اردوی خود به عنوان قرنطینه بمانند.

آقای رئیسی اضافه کرد: پیشنهاد خواهیم کرد که تیم‌های ملی کشور در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند، چون به کشور‌های مختلف، رفت و آمد دارند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیت و قرنطینه‌ای نمی‌تواند جلوی ویروس‌های تنفسی را بگیرد، گفت: باید سعی کنیم ورود و ابتلای آن را به تأخیر بیندازیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: تأخیر سه یا چهار ماهه، بسیار به نفع ماست، چون تا آن زمان برنامه واکسیناسیون بیشتری را انجام می‌دهیم.

آقای رئیسی با اشاره به اهمیت و شدت خطرناک بودن ویروس‌های جهش یافته اضافه کرد: اکنون همه استان‌ها درگیر هستند، نباید دوباره درگیر ویروس جهش یافته جدید شویم.

وی با بیان اینکه حتی ممکن است در آینده، ویروس جهش یافته ایرانی هم داشته باشیم، گفت: اکنون فصل بهار، فصل جهش ویروس هاست و ممکن است این ویروس در هر کشوری جهش یابد.

آقای رئیسی با اشاره به این که خوشبختانه این ویروس قابلیت پیشگیری با واکسن را دارد، افزود: می‌توان واکسن را به گونه‌ای تنظیم کرد تا بر روی ویروس‌های جهش یافته هم مؤثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.