| کد خبر: 229847 |

◄ ایجاد تنش در بین کامیونداران خود راننده به دلیل انتشار یک نامه

آیا زیر مجموعه شما حاضر است برای خدمت به کشور در شرایط فعلی، از کمیسیون های ۱۵ الی ۵۰ درصدی خود بکاهند و فقط با ۲ درصد کمیسیون به فعالیت ادامه دهند تا کالا ارزان تر به دست مردم برسد؟

تین نیوز

انتشار تصویر نامه رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی، شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با واکنش شدید کامیونداران خود راننده مواجه شد.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی کامیوندار خود راننده در پاسخ به به اظهارات این مقام صنفی در شبکه های اجتماعی خطاب به وی نوشت: باید به یاد داشته باشید که طبق قانون تجارت، فصل هشتم، مسئولیت صفر تاصد حمل و نقل بر دوش شماست. اولا شما شرایط تاسیس شرکت حمل ونقل را که باید در بدو تاسیس طبق قانون رعایت می کردید، زیر پا گذاشتید و ناوگانی در حمل ونقل  جاده ای مالک نشدید در ثانی؛ قراردادهای حملی که با صاحبان کالا از طرف شما بسته می شود برای ناوگان ملکی شماست، نه به قول جناب عالی  خرده مالکان. در ضمن  اگر بخواهید از ناوگان عمومی و یا خرده مالکان در حمل بارتان استفاده کنید اولا؛ تمام و کمال نرخ قرارداد حملی که با صاحبان کالا و شما بسته شده است را دربست به خرده مالک یا خودمالک باید تقدیم کنید و پس از آن 15 درصد کمیسیون بار را از راننده  دریافت کنید.آیا عملکرد شرکت های تحت پوشش شما این گونه بوده است؟! ... چرا همین خرده مالکان را در سهام شرکت های حمل ونقل شریک نمی کنید تا بتوانید در حمل ونقل «عمده مالک» را نهادینه کنید؟! چطور ممکن است تجمع رانندگان در سالن های اعلان بار، صرفه اقتصادی، بهره وری و بایدها و نبایدها معضل بزرگ حمل و نقل کشور و ضد امنیت جامعه قلمداد بشود، ولی  دور زدن قانون ،رعایت نکردن فصل هشتم قانون تجارت، بی اعتنایی به بخشنامه های سازمان، دریافت کمیسیون های نامتعارف از راننده و ...مصداق تضعیف حمل و نقل ومعضل بزرگ در حمل و نقل جاده ای و مخل امنیت جامعه و کشور نباشد؟...

فخرالدین شریعتی یکی دیگر از کامیون داران خود راننده نیز عنوان کرد:... یک سوال کلیدی اینجا مطرح می شود که چرا وچگونه در این شرایط این افراد با این اظهارات جامعه صنفی حمل و نقل و کشور را دچار التهاب و تشنج می کنند، زمانی که کشور مهیای انتخابات ریاست جمهوری می باشد...

یکی دیگر از رانندگان نیز اظهار کرد: آیا زیر مجموعه شما حاضر است برای خدمت به کشور در شرایط فعلی، از کمیسیون های ۱۵ الی ۵۰ درصدی خود بکاهند و فقط با ۲ درصد کمیسیون به فعالیت ادامه دهند تا کالا ارزان تر به دست مردم برسد؟ اگر فردا سازمان راهداری شهامتی به خرج دهد و اعلام کند کمیسیون شرکت های حمل و نقل فقط و فقط ۲ درصد تعیین می شود، آیا زیر مجموعه شما دست از کار کردن نمی کشند و اعتصاب نمی کنند؟...

محمد جعفر امیری نایب رئیس کانون انجمنهای رانندگان کردستان نیز نوشت:  ...اگر حمل و نقل ایران خودمالکی نیست و به قول ایشان 90 درصد ناوگان حمل بار توسط همین خرده مالک ها اداره می شود تقصیر کیست؟ چه کسی باید جوابگوی این نابسامانی باشد؟ شرکت های کاغذی یا راننده ای که با هزاران خون دل و زحمت و بیخوابی و قسط و بدهکاری و گذاشتن جوانی خود کامیونی را برای امرار معاشش خریده است و شده سرمایه50 سال خدمت و تلاش بی وقفه برای آبادانی ایران زمین؟... اگر مسئولان ذیربط با واقعیت های موجود عادلانه برخورد می کردند، اگر به نظرات و خواسته های رانندگان با دقت نگاه عالمانه می شد اگر رنج و درد و مشکلات راننده را درک می کردند، اگر به انجمن ها به عنوان نماینده حقوقی رانندگان با چشم حقارت نگاه نمی کردند و هزاران اما و  اگر دیگر، این وضع حمل ونقل و فلاکت بار راننده نبود. آیا این بزرگوار تا اکنون پشت فرمان نشسته است؟ آیا می داند رشد تورم افسار گسیخته به صدها برابر افزایش یافته؟... ایشان چند صد دستگاه ماشین ملکی دارند که این طوری حمل و نقل و راننده را  به چالش می کشند؟

محسن متقین یکی دیگر از کامیون داران خود راننده هم عنوان کرد: بهتر است اول تعریف کامیون‌های تحت پوشش را در مقررات و قوانین مطالعه بفرمایید و بدانید که وظیفه دارید با کامیون‌های تحت پوشش تان قرارداد استیجاری ببندید یعنی کامیون را با راننده یا بدون راننده اجاره کنید و یا قرارداد کار و حمل کالا به صورت سرویسی منعقد کنید و لیست این کامیون ها را به سازمان راهداری اعلام کنید تا بتوانید برای آنها بارنامه صادر کنید. ضمنا این قراردادها نباید از6 ماه کمتر باشد ... همین موضوع ساده که مبنای رابطه میان صادر کننده بارنامه و حمل کننده بار است که سال ها قانون شده است و شما اجرا نمی کنید، اگر اجرا شود آنگاه نیازی به تشکیل کمیته های تخصصی نخواهد بود که بخواهد مقررات را اصلاح کنند....یعنی یا برای کامیون من و همکارانم را برای حمل کالای اساسی یک سرخالی، به یک مقصد مشخص، با کرایه تعیین شده و تعداد سرویس معین در ماه وتعیین خسارت عدم انجام وظایف قرارداد ببندید و یا کامیون من را با راننده به صورت ماهیانه اجاره ثابت نمایید و فهرست کامیون من را به عنوان کامیون تحت پوشش، به سازمان اعلام فرمایید تا مشکل حمل کالای اساسی به سرعت حل شود. برای سرمایه مردم که نمی شود تصمیم مدیریتی گرفت، اتفاقا این نوع مکاتبات و انتشار آن در فضای مجازی باعث برهم زدن آرامش صنفی و ایجاد نافرمانی مدنی خواهد شد و مسلما حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را برای هریک از تشکلات صنفی رانندگان ایجاد خواهد نمود.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که موجب بروز این حاشیه  ها در بین فعالان حمل و نقل جاده ای کالا شده، آمده است: «عدم امکان سامان دهی جامعه گسترده و پراکنده خرده مالکان و ناتوانی در همسو نمودن این جامعه با ساز و کارها و سیستم های طراحی و برنامه ریزی شده  و د رنتیجه بی حاصل ماندن طرح های توسعه ای حمل و نقل و عدم پاسخگویی مناسب رانندگان و خرده مالکان در برابر مشکلات به وجود آمده د رحین حمل به علت عدم وابستگی به مرجع قانونی پاسخگو، تنها بعضی از معضلاتی است که بخش حمل و نقل در این راستا با آن رو به روست».

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید علام 2 0

    درد ما این است که فردی دوتابعیتی از آن سر دنیا تهمت ناحق به کامیوندار میزند