| کد خبر: 229816 |

سه شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند

سه شهرستان استان اردبیل از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و به شرایط نارنجی بازگشتند.

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: سه شهرستان استان اردبیل از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و به شرایط نارنجی بازگشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اکبر بهنام‌جو در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی در بستری بیماران کرونایی در اردبیل، ما شرایط خاصی را در شهر اردبیل با اعمال محدودیت‌های ویژه شبانه و روزانه در نظر گرفتیم تا شاهد کاهش بستری و مراجعین بیماران کرونایی در هفته آینده باشیم.

وی تصریح کرد: در شهر اردبیل تردد خودرویی در طول روز و حتی شب با محدودیت‌هایی جدی روبه‌رو شده و با تعطیلی واحدهای صنفی و مراکز غیرضرور سعی و تلاشمان بر این است تا زنجیره شیوع بیماری کرونا و این ویروس خطرناک را بشکنیم.

استاندار اردبیل به شرایط بستری بیماران در قالب قرنطینه خانگی اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از این افراد با شکستن قرنطینه 14 روزه نسبت به تردد و حضور در محل‌های پرجمعیت اقدام کردند که این خود می‌تواند عامل انتشار ویروس باشد.

بهنام‌جو افزود: در حال حاضر 25 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در قرنطینه خانگی به سر می‌برند که امیدواریم برای شکستن زنجیره شیوع مجدد ویروس مدت زمان قرنطینه خانگی مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر سه شهرستان استان اردبیل از وضعیت قرمز به نارنجی بازگشتند به طوریکه هم اکنون پنج شهرستان استان اردبیل در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

بهنام‌جو اضافه کرد: با همت همگانی و تأمین نیاز افراد قرنطینه خانگی به راحتی می‌توانیم زنجیره شیوع کرونا را قطع کرده و به فروکش شدن پیک چهارم کرونا در هفته‌های آینده امیدوار باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه به بستری شدن بیش از 105 بیمار جدید در بیمارستان‌های استان طی روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: بالاخره تعداد فوتی‌های کرونایی در اردبیل دو رقمی شد تا اوج پیک چهارم را در شهرهای استان شاهد باشیم.

شهرام حبیب‌زاده بیان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ما با شرایط سخت‌تری نیز روبه‌رو خواهیم شد که امیدواریم با زدن ماسک و رعایت فاصله 1.5 متری و همچنین دوری از تجمعات و دورهمی‌های شبانه در ایام ماه مبارک رمضان به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.