| کد خبر: 229813 |

واکسن‎های تقلبی؛ چالش این روزهای جهان

موضوع واکسن‌های جعلی ویروس کرونا یک مشکل جهانی است.

تین نیوز

گزارش‎ها نشان می‎دهند که واکسن‌های تقلبی ممکن است آنچه را که ادعا می‌شود انجام ندهند و مواد تشکیل دهنده آن‌ها می‌توانند اثرات سوئی ایجاد کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از میزان، سازمان بهداشت جهانی و اینترپل، به تازگی نگرانی خود را در مورد افزایش واکسن‌های جعلی ویروس کرونا ابراز کرده‎اند.

این خبر در شرایطی منتشر می‎شود که کمبود واکسن کرونا روند فعالیت‌های ایمن سازی را در بسیاری از کشور‌های جهان، کند می‌کند.

به گزارش «ساوث چاینا مورنینگ پست»، این زنگ خطر تهدید تجارت غیرقانونی و کالا‌های تقلبی را برجسته می‌کند؛ اگر این موضوع کنترل نشود، درصورتی که جهان با بحران بهداشتی و اقتصادی بی سابقه‌ای روبرو است، امکان رشد صنعت غیرقانونی وجود خواهد داشت.

برای مصرف کنندگان، خطرات فراتر از دریافت واکسنی است که هیچ گونه محافظتی در برابر ویروس ارائه نمی‌دهد؛ محصولات تقلبی ممکن است آنچه را که ادعا می‌شود انجام ندهند و مواد تشکیل دهنده آن‌ها می‌توانند اثرات سوئی ایجاد کنند یا با دارو‌های اساسی، تداخل کنند.

دارو‌های غیراستاندارد و جعلی همچنین می‌توانند احساس کاذب ایمن بودن ایجاد کنند و فرد را در معرض ابتلا قرار دهند و خطر انتقال بیماری به دیگران را افزایش دهند.

موضوع واکسن‌های جعلی ویروس کرونا یک مشکل جهانی است.

در ماه مارس، مقام‎های گمرکی و نظامی مکزیک محموله‌ای نزدیک به ۶ هزار دوز جعلی از واکسن کرونا را که به مقصد هندوراس با یک هواپیمای شخصی در حرکت بود، در فرودگاه بین المللی «کمپچه» کشف کردند.

خطر دریافت واکسن جعلی به ویژه هنگام خرید دارو‌ها از طریق اینترنت بسیار زیاد است.

شرکت اطلاعات تهدیدات سایبری «چک پوینت ریسرچ» اسنادی جدید را منتشر کرده که نشان می‌دهد تبلیغات برای فروش واکسن‌های کرونا در «دارک وب» از ماه ژانویه تاکنون ۳ برابر افزایش یافته است.

در این آگهی‌ها اسامی واکسن‌هایی مانند «جانسون اند جانسون»، به چشم می‌خورد که با قیمت‌های چند صد دلاری به فروش گذشته شده‎اند.

مبلغی که شبکه‌های مجرمان سازمان یافته از فروش واکسن‌های تقلبی می‌توانند به دست آورند، حیرت آور است.

امروزه تجارت غیرقانونی داروسازی مسیر پیموده شده‌ای را طی می‌کند که زمانی قاچاق مواد مخدر، اسلحه، انسان، چوب، حیوانات در معرض خطر، طلا و سایر منابع طبیعی آن را پیموده‎اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری میزان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.