| کد خبر: 229760 |

شهردار مشهد: تکمیل رینگ بزرگراهی اولویت پروژه‌های این شهر است

شهردار مشهد گفت: تکمیل رینگ بزرگراهی اطراف این شهر موضوعی جدی و از اولویتهای مدیریت شهری است و طی۲ سال اخیر پروژه‌های مشهد با اولویت تکمیل حلقه بزرگراهی شهر انجام شده ‌است.

تین نیوز

شهردار مشهد گفت: تکمیل رینگ بزرگراهی اطراف این شهر موضوعی جدی و از اولویتهای مدیریت شهری است و طی۲ سال اخیر پروژه‌های مشهد با اولویت تکمیل حلقه بزرگراهی شهر انجام شده ‌است.

به گزارش تین نیوز، محمد رضا کلایی روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در مشهد افزود: البته پیوست‌های هر پروژه نیز با توجه به شرایط منطقه‌ای باید مدنظر باشد.

وی با تاکید بر رعایت زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها اضافه کرد: گاهی انتقادهایی به تاخیر در اجرای برخی پروژه‌ها می‌شود اما باید دانست که در شرایط رکود و کرونا پروژه‌ها در شرایط خاصی اجرا می‌شود و نیروی متخصص به میزان کافی در اختیار نبوده ‌است.

شهردار مشهد گفت: ساخت ۱۱ تقاطع غیر همسطح طی ۲ سال گذشته در مشهد آغاز شده که عمده آنها به اتمام رسیده است و امروز  نیز عملیات چپگرد پیامبر اعظم(ص) آغاز شد و خوشحالیم که با روش جدید ساخت، بزرگراه آیت‌االه رفسنجانی مسدود نمی‌شود.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: در برنامه عملیاتی شهرداری مشهد تعادل بین پروژه های خودرو محور و انسان محور لحاظ شده و توازن لازم بین این ۲ نوع پروژه با هم مدنظر قرار گرفته است.

محمد هادی مهدی نیا افزود: عملکرد شورا در اجرای پروژه ها در این دوره مثال زدنی است، نقد منصفانه کمک می کند راه را بهتر برویم اما کسانی که عملکرد شورا را نقد می کنند باید عملکرد خود را نیز مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی  منطقه ١٢، رویکرد تامین مسکن طبقه متوسط را داریم و امیدواریم پروژه هایی که در این منطقه اجرا می شود بتواند هرچه بهتر توازن را در شهر برقرار کند.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای کاهش سوانح رانندگی باید بتوان سرعت خودروها را در مناطق شهری ۳۰ کیلومتر در ساعت نگه داشت که پیشنهاد می‌ شود این طرح از منطقه۱۲ به صورت آزمایشی شروع شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: تا کنون بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های مصوب شده در حوزه حمل و نقل به اتمام رسیده است و یا در حال اتمام است.

خلیل‌الله کاظمی افزود: ۲ سال پیش در جلسات بررسی پروژه‌های ترافیک شهری و در پی مطالعات به روز شده، احداث دوربرگردان پیامبر اعظم (ص) در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طول این چپگرد ۶۱۰ متر، عرشه آن ۴۴۰ متر، رمپ ۱۷۰ متر و عرض آن ۹.۵متر است و این پروژه طی ۱۰ ماه ساخته خواهد شد و اعتبار این پروژه نیز با در نظر گرفتن تملک‌ها هزار میلیارد ریال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.