| کد خبر: 229740 |

پایانه مرزی پیشین و ریمدان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته شده اند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پایانه مرزی ریمدان و پیشین در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته شدند و پایانه پیشین طی مدت زمانی کمتر از ۴۴ روز ساخته شد.

تین نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پایانه مرزی ریمدان و پیشین در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته شدند و پایانه پیشین طی مدت زمانی کمتر از ۴۴ روز ساخته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  احمدعلی موهبتی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر شهید بهشتی چابهار به خبرنگاران گفت: مرز رسمی پیشین قدمت تصویب طولانی دارد ولی ریمدان در سال ۹۵ با پیگیری‌های فراوان تصویب و در دی‌ماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به مرز رسمی ایران در میرجاوه تصریح کرد: توجه به اینکه ۲ کشور همسایه پاکستان که هند و چین باشند ۳۷ درصد جمعیت جهان را دارند و با توجه به پیشرفت و توسعه‌ای که در هند و چین وجود دارد و پاکستان هم جزو کشورهای در حال پیشرفت است قطعا نیاز به ارتباطات بیشتر برای مبادلات تجاری و اقتصادی با این کشور احساس می‌شد.

موهبتی تصریح کرد: مرز رسمی پیشین طی چند ساعت آینده با حضور مقامات دو کشور راه‌اندازی می‌شود. البته مرز کوهک هم که بازارچه آن هم فعال است در کار گروه مرزهای رسمی تصویب شده و منتظر موافقت با پاکستان هستیم.

وی اضافه کرد: مقوله ارتباطات و تجارت با پاکستان هم با مصوبه‌ای که دولت در آخر سال داد قطعا آینده درخشانی رقم خواهد زد و اصولا با نگاه بلندی که وزیر راه و شهرسازی و دولت دارد در بحث مرز، پروژه‌های مرزهای رسمی و پایانه‌های رسمی، محدودیت اعتباری ندارند.

وی ادامه داد: البته اعتبارات استان سیستان و پلوچستان در این سال‌ها با نگاهی که مقام معظم رهبری داشتند و دولت هم توجه ویژه‌ای داشت و مجلس هم کمک کرد بالاترین رشد بودجه را به این استان‌های کشور در سال ۹۸ و ۹۷ داشتیم ولی رتبه نخست نبودیم و بعد از خوزستان رتبه دوم را کسب کردیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: در سال ۹۹ و ۹۸ هم باز بالاترین رشد بودجه را داشتیم ولی باز هم رتبه نخست نشدیم، در لایحه بودجه ما بالاترین رشد بودجه را داشتیم و در لایحه ۱۴۰۰ بودجه دولت ۴۵ درصد رشد داشت ولی استان سیستان و بلوچستان بودجه اش ۷۵ درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در مصوبه مجلس، ۷۳ درصد رشد بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بود ولی بودجه استان سیستان و بلوچستان تقریبا قریب به ۴۰۰ درصد رشد کرده که جا دارد از همه کسانی که کمک کردند قدردانی کنیم.

موهبتی ادامه داد: با توجه به سند آمایش استان که بزرگترین مزیت استان را ترانزیت و تجارت بیان کرده توجه جدی دولت به بندر شهید بهشتی و راه آهن انجام شد.

وی افزود: راه آهن از سال ۹۳ که شروع شده ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برایش هزینه شده که یکهزار و ۹۵۰ و میلیارد تومان در سال ۹۹ به این پروژه تزریق شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال گذشته ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح شد از یکهزار کیلومتر بزرگراهی که در کشور افتتاح شد، ۱۳ و نیم درصد بزرگراه‌ها استان در سیستان و بلوچستان افتتاح شد و هدف گذاری ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه برای سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ واحد کارگاهی بزرگراه‌سازی در استان فعال است و در بخش اعتبارات بزرگراهی ۹۷ به ۹۸ رشد چهار برابری داشتیم و سال ۹۹ و ۹۸ باز  ۱۰ برابر و الان هم یک رشد هشت برابری نسبت به سال گذشته داریم.

موهبتی ادامه داد: این اقدامات قطعا کمک خواهد کرد که در ۲ مقوله تجارت و ترانزیت این استان تحول بزرگی ایجاد شود و مهمتر اینکه در این استان به معادن توجه جدی شده است.

وی اضافه کرد: البته بخش دیگری از مزیت‌های استان توجه جدی در حوزه بودجه شده است و بخش مهمی که وزیر راه و شهرسازی توجه داشت و دولت هم کمک کرد، بحث حاشیه نشینی بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: حاشیه نشینی خود یک معضل است ولی ما به ریشه‌های حاشیه نشینی هم توجه کردیم، کمک جدی دولت برای توجه به روستاها که الان در حوزه بنیاد مسکن، در بحث سیل و خانه‌های محرومان و خانه‌هایی که در حوزه بنیاد مسکن در استان ساخته میشود ۶۰ هزار واحد است که با اقدامات راه و شهرسازی در بحث مسکن اقدام ملی به ازای هر ۱۰خانوار یک خانه در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود که هم در اشتغال و هم در بازار اثر خوبی خواهد داشت.

به گفته موهبتی، در توجه به روستاها، هم خانه محرومان و هم خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند. وی تصریح کرد: اینترت ۳۱۵ روستا در اول دولت دوازدهم اینترت داشتند و الان ۲۸۰۰ روستا از اینترنت برخوردار هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.