| کد خبر: 229695 |

تعداد واردات کیت‌ های تشخیص کرونا

واردات کیت‌های تشخیص کرونا به صفر رسیده است.

تین نیوز

 رییس اداره نظارت بر مواد و تجهیزات آزمایشگاهی سازمان غذا و دارو گفت: واردات کیت‌های تشخیص کرونا به صفر رسیده و در حال حاضر بیش از ۵ شرکت در حوزه تولید کیت تشخیص مولکولی، ۹ شرکت در حوزه تولید کیت رپید تست آنتی ژن و ۱۰ شرکت در زمینه کیت استخراج RNA فعالیت می‌کنند.

به گزارش تین نیوز و به نقل از سازمان غذا و دارو، سپیده گلباز روز سه شنبه درباره تولید کیت‌های تشخیص کرونا در کشور افزود: شرکت‌های دانش بنیان از ابتدای شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های خود را در حوزه تولید کیت‌های تشخیص مولکولی آغاز کردند و خوشبختانه امروز کشور از واردات این کالای استراتژیک بی نیاز شده‌اند.

وی ادامه داد: تعدد مجوزهای صادر شده از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی، نه تنها نیاز کشور را به طور کامل تامین کرده، بلکه امکان صادرات آن نیز فراهم شده است.

رییس اداره نظارت بر مواد و تجهیزات آزمایشگاهی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر کیت تشخیص آنتی بادی یا سرولوژی صادر می‌شود. بر اساس محاسبات انجام شده، قیمت هر کیت سریع آنتی ژن ۳ دلار است و طبق آمار وزارت بهداشت، روزانه بالغ بر ۵۰ الی ۷۰ هزار تست در کشور انجام می‌شود که هزینه ماهیانه کیت‌های تشخیصی، چهار تا شش میلیون یورو برآورد می‌شود.

گلباز اظهار کرد: در حوزه تست‌های رپید هیچ وارداتی نداشته‌ایم. با هماهنگی سازمان غذا و دارو و تلاش شبانه روزی و نیز همکاری با وزارت صمت، مواد اولیه به موقع تامین و در اختیار شرکت‌های تولیدی قرار گرفته و تولید آن در داخل کشور دنبال شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.