| کد خبر: 229683 |

بهره‌گیری از نسل سوم فناوری به منظور کاهش هزینه و نگهداری از راه‌ها

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از برنامه‌های این شرکت به منظور بهره‌گیری از نسل سوم فناوری خبر داد و اظهار کرد که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، می‌توان مدیریتی بهینه در استفاده از منابع مالی، مسائل مصرفی و نگهداری از راه‌ها ارائه کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از برنامه‌های این شرکت به منظور بهره‌گیری از نسل سوم فناوری خبر داد و اظهار کرد که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، می‌توان مدیریتی بهینه در استفاده از منابع مالی، مسائل مصرفی و نگهداری از راه‌ها ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۳۱ فروردین، مجید کیانپور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد.

در این نشست که فرهاد احمدنیا، مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و رمضانی، نماینده سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران نیز حضور داشتند، کیانپور به تشریح فعالیت‌های این شرکت پرداخت و در خاتمه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عنوان کرد: این شرکت قدمتی حدود ۶۵ سال داشته و یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های کیفی در کشور است که در بخش پایش و کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی کشور فعالیت می‌کند، به‌طوری‌که طی این مدت، درکمتر پروژه عمرانی هست که ردپایی از این آزمایشگاه نباشد.

وی گفت: ما با مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت کشور در بخش شهرداری‌ها و بنیاد مسکن و حدود ۳۰ دستگاه اجرایی دیگر فعالیت و همکاری مستقیم و کاملی داریم.

 کیانپور عنوان کرد: زیر مجموعه این آزمایشگاه؛ بیش از یک هزار واحد فعال محلی و شعبه در سراسر کشور فعالیت دارند که این‌ها جزو بزرگ‌ترین شبکه‌های آزمایشگاهی  هستند که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارشناس خبره و باتجربه در آن فعالیت داشته  و خدمات خوبی را به جامعه مهندسین کشور در بخش‌های عمرانی ارائه می‌دهند.

 مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تأکید کرد: نکته اساسی این است که ما بیش از ۵۰۰ نوع فراوانی و آزمایش داریم که در آزمایشگاه فنی خاک خدمات آن ارائه می‌شود و مرتب هم به دنبال توسعه و نوگرایی سیستم‌ها هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. تلاشمان این است تا بتوانیم با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، آزمایش‌هایی را انجام دهیم که غیر مخرب بوده و نمونه‌گیری‌ها در محل نباشند.

 وی اظهار کرد: یکی از این آزمایش‌هایی که انجام می‌دهیم، ارزیابی سطح و رویه شریان‌های اصلی کشور است که با مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت و توسعه راه‌های کشور و شرکت آزادراه‌ها و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با مجموعه وزارت کشور در بخش کلان‌شهرها انجام می‌شود. تلاش ما این است خدماتی که ارائه می‌دهیم بر اساس دانش و تکنولوژی روز باشند و شرکت‌های دانش بنیان هم در این زمینه با بومی‌سازی تکنولوژی روز دنیا در کشور بتوانند خدمات مناسبی به کشور ارائه دهند.

کیانپور تأکید کرد: حدود ۱۲ سال است که از این فنّاوری‌های روز استفاده می‌شود و هم اکنون نسل سوم این فنّاوری‌های در اختیار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار دارد که  می‌تواند یک ابزار خوبی در جهت مدیریت بهینه در استفاده از منابع مالی، مسائل مصرفی و نگهداری از راه‌ها ارائه شود.

 مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: با استفاده از این روش، ۵۰ درصد از هزینه نگهداری راه‌های درون و برون کشور کاهش یافته و با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کردند که می‌توانند این تکنولوژی‌های روز دنیا را بومی‌سازی کنند، ما هم استقبال کرده و از این شرکت‌ها حمایت خواهیم کرد.

 وی گفت: در این مجموعه، بیش از ۵۰ نفر از دانش‌آموختگان رشته راه و ترابری از نخبگان کشوری حضور دارند و به نحو مطلوب از دانش روز دنیا در جهت کاهش نگهداری و جلوگیری از خرابی که در سطح جاده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود. این دانش‌آموختگان می‌توانند با ارائه طرح‌های مهندسی،خدمات جدیدی را به جامعه مهندسان مشاور و دانش روز مهندسی ارائه دهند.

 وی تأکید کرد: امیدواریم از این ظرفیت خوبی که در اطراف ایران وجود دارد، استفاده کرده تا بتوانیم ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرزهای کشور باشیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.