| کد خبر: 229601 |

فرماندارگناوه:

خسارت زلزله به زودی نهایی می‌شود

مراحل برآورد نهایی خسارات وارده از زلزله توسط کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط در دست انجام است و در اسرع وقت جمع بندی ، نهایی و اعلام خواهد شد.

تین نیوز

فرماندار گناوه گفت: مراحل برآورد نهایی خسارات وارده از زلزله توسط کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط در دست انجام است و در اسرع وقت جمع بندی ، نهایی و اعلام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا مهرجو در بازدید از روستاهای زلزله زده بخش مرکزی این شهرستان در شول افزود:بمحض اینکه نتیجه نهایی ارزیابی خسارت حاصل شد گزارش کار به استان بوشهر انعکاس داده می شود تا عملیات ساخت و ساز و ایمنی منازل مسکونی انجام شود.

وی گفت:  وقوع زلزله روز گذشته در مقیاس  ۵.۹ ریشتر ، تعدادی از روستاهای بخش مرکزی ازجمله شول، بهمنیاری غربی و شرقی، کلر، کمالی ، اسلام آباد و گمارون که به کانون زلزله نزدیک بودند دچار خسارت در حوزه ابنیه و دیوار منازل و واحدهای مسکونی  شدند.

مهرجو بیان کرد: اکیپ‌های ارزیاب از روز گذشته  در قالب دو تیم جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن کار امداد رسانی و ارزیابی نهایی خسارت را آغاز کرده اند.

فرماندار گناوه گفت: توزیع چادر اسکان موقت توسط جمعیت هلال احمر و با  نظر شوراهای اسلامی روستا و دهیاران در شب گذشته آغاز شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در یک اکیپ ۱۰ نفره  درحال ارزیابی خسارات به واحدهای مسکونی که نیاز به تعمیر و احداث و کمک های بلاعوض دارند هستند که  هنوز ادامه دارد.

وی افزود: عمده خسارت وارده به تعدادی از روستاهای شهرستان در قسمت دیوار و واحدهای مسکونی که از استحکام قوی برخوردار نبودند ، بوده است.

وی اظهارکرد: به دامداران و مرغداران روستاهای زلزله زده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارده شده است.

مهرجو گفت: فراهم کردن  فضای امن و آرام برای مردم شهرستان از بدو وقوع زلزله در اولویت کاری قرار گرفته است.

در این بازدید فرماندار گناوه از نزدیک از منازل آسیب دیده دیدن کرد و در جریان مسایل و مشکلات و نیازهای مردم قرار گرفت که بلافاصله از مسئولان مرتبط خواست در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کنند.

تامین چادر اسکان و آذوقه و سرعت بخشی در احداث و بهسازی  واحدهای مسکونی  و پرداخت تسهیلات از عمده خواسته‌های مردم روستاهای آسیب دیده از زلزله بود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله ، برق ، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در روستاها سکونت دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.