| کد خبر: 229548 |

بر اساس اعلام وزارت صمت

◄ توزیع 50 درصد از تولید لاستیک های سنگین خارج از سامانه کالا

بر اساس اعلام قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، شرکت‌های تولیدکننده تایر می‌توانند ۵۰ درصد از تولید تایرهای سنگین سایز ۲۴ خود را جهت جلوگیری از رسوب شدن بیش از حد آن در انبارها، در خارج از سامانه کالا توزیع کنند.

تین نیوز

بر اساس اعلام قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، شرکت‌های تولیدکننده تایر می‌توانند ۵۰ درصد از تولید تایرهای سنگین سایز ۲۴ خود را جهت جلوگیری از رسوب شدن بیش از حد آن در انبارها، در خارج از سامانه کالا توزیع کنند.

به گزارش تین نیوز، متقاضیان دریافت لاستیک سنگین در سامانه کالا به هر تعداد که مایل باشند می‌توانند لاستیک خریداری کنند و سقف ۶ حلقه تایر برای ۶ ماه برداشته شد.

در نامه‌ای قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی آمده است: پیرو برگزاری جلسه با فعالین زنجیره تأمین لاستیک و نظر به گلایه مندی  تولیدکنندگان و واردکنندگان و واحدهای صنفی مبنی بر محدودیت ایجاد شده در فروش کالا از طریق سامانه و با توجه به گزارش بخش تولید مبنی بر تأمین کامل نیازمندی لاستیک سواری و افزایش 20 درصدی تولید لاستیک سنگین و رسوب زیاد لاستیک 12*24 در انبارهای واحدهای تولیدی و همچنین اعلام نمایندگان واحدهای صنفی مبنی بر برقراری آرامش بازار و رسوب برخی از کالاها در انبارها  این تصمیم اتخاذ شده است.

وزارت صمت اعلام کرده است که انجمن صنفی صنعت تایر باید متعهد شود که  لاستیک سواری به میزان نیاز داخلی تأمین و در سال جاری همچنین به میزان تولید لاستیک سنگین  20 درصد افزوده می شود.

از سمت دیگر از تا پایان خردادماه  معضل رسوب لاستیک 12*24 مرتفع نگردد مجدد موضوع بررسی و اجازه داده می‌شود که به طرق مختل لاستیک‌ها مربوطه صادر گردد.

1

WhatsApp Image 2021-04-18 at 21.52.04

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.