| کد خبر: 229528 |

افتتاح نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک

نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی به منظور ارائه خدمات تخصصی نوین در این حوزه به صورت مجازی راه اندازی شد.

تین نیوز

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی به منظور ارائه خدمات تخصصی نوین در این حوزه به صورت مجازی راه اندازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی رضا غفاری در حاشیه آئین بهره برداری از نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این آزمایشگاه و تأخیر در راه اندازی آن اظهار کرد: نبود متخصص ژنتیک در استان مرکزی موجب شده بود تا راه اندازی آزمایشگاه تخصصی در این حوزه با تأخیر همراه باشد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد نیاز ژنتیک استان مرکزی در تشخیص و پیشگیری از بیماری‌ها و ژنتیک دوران جنینی و نارسایی‌های ژنتیکی باعث ناباروری می‌شود که هم اکنون موارد اشاره شده توسط این نمایشگاه تخصصی و مجهز قابل بررسی و شناسایی است.

وی از جمله مزایای راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی، در اراک را در مجاورت مرکز ناباروری عنوان کرد و افزود: این مزیت می‌تواند همزمان و پوشش خدمات تخصصی به این بخش هم داشته باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی، گفت: آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی دارای بخش‌های تخصصی شامل سیتورنتیک و ملکورلار است که با بهره‌برداری از تجهیزات به روز ژنتیک و کادر فنی مجرب از آزمایشگاه‌های شاخص در بخش ژنتیک به شمار می‌رود و خدمات ارائه کند.

به گفته غفاری ۵۰ میلیارد ریال در گام اول راه اندازی آزمایشگاه هزینه شده است و برای گام دوم نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.