| کد خبر: 229433 |

۶۵ درصد موارد ابتلا به کرونا ناشی از دورهمی ها

۶۵ درصد موارد ابتلا به کرونا ناشی از دورهمی ها مردم همکاری کنند.

تین نیوز

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش‌ها، ۶۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در استان ناشی از برگزاری دورهمی‌ها بوده که می طلبد رعایت پروتکل ها به صورت ویژه مورد توجه مردم قرار بگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حمید ملانوری در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا خواستار همکاری همه اقشار جامعه برای مهار کرونا شد و افزود: تاکنون پیک‌های کرونا با همراهی مردم و اصناف مدیریت شده و شرایط پیش رو هم نیازمند همکاری هر چه بیشتر است.

وی با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در کشور و خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها، ۶۵ درصد موارد ابتلاء به کرونا در استان ناشی از برگزاری دورهمی‌ها بوده که می‌طلبد مد نظر قرار گیرد.

ملانوری با بیان اینکه تجهیزات و امکانات بیمارستانی در استان تأمین شده و کادر درمان هم پای کار هستند، افزود: کاهش شیوع ویروس نیازمند پرهیز جدی از مسافرت‌ها و دورهمی ها است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر رعایت هر چه بیشتر محدودیت‌ها شد و اظهار کرد: باید با توجه به اهمیت رعایت مصوبات ستاد کرونا موضوع محدودیت ترددها که تابع رنگ‌بندی است، به ویژه در شهرهای قرمز و نارنجی جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر استقرار کانکس پلیس در ورودی شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا، بیان کرد: از فرمانداری‌ها خواستاریم در این راستا با پلیس راه استان همکاری کنند.

ایستگاه‌های سلامت زمینه ساز انتشار کرونا

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: حضور مردم در پارک‌ها و ایستگاه‌های سلامت زمینه‌ساز انتشار بیماری بوده که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم همکاری از سوی مردم، نمی‌توانیم شاهد عبور از پیک چهارم کرونا باشیم، گفت: از متولیان خواستاریم بازرسی از اصناف به طور جد مورد توجه قرار گیرد و رعایت پروتکل‌ها در ادارات هم به ۱۰۰ درصد برسد.

ملانوری با اشاره به طرح محدودیت تردد شبانه بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته افرادی که برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه می‌کنند، مشمول پرداخت جریمه نمی‌شوند که در این زمینه انتقال خون مکلف است فهرست مراجعه کنندگان را به نیروی انتظامی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ششمین استان سالمند کشور است، گفت: در حال حاضر ۹۰۰ نفر بالای ۹۰ سال و دو هزار و ۵۰۰ نفر بالای ۶۰ سال در استان وجود دارند که در اولویت تزریق واکسن هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.