| کد خبر: 229412 |

دستورالعمل بهسازی نسبی ساختمان‌ها در همکاری با شهرداری تهران تدوین شد

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه دستورالعمل بهسازی نسبی ساختمان‌های بلند در همکاری با شهرداری تدوین شد اینکار را تحولی در مهندسی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود، برشمرد.

تین نیوز

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه دستورالعمل بهسازی نسبی ساختمان‌های بلند در همکاری با شهرداری تدوین شد اینکار را تحولی در مهندسی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود، برشمرد.

به گزارش تین نیوز، سعید بختیاری معاون پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات در همکاری با شهرداری تهران، دستورالعمل بهسازی نسبی را تهیه کرده است، افزود: دستورالعمل‌هایی که پیش‌تر به ویژه برای ساختمان‌های بلند تدوین شده بود، رویکرد آرمان‌گرایانه‌ای داشت و برای مالکان ساختمان‌های معمولی، سختگیرانه بود.

وی ادامه داد: دستورالعمل جدید به شیوه‌ای تدوین شده که بهسازی نسبی ساختمان‌ها با هزینه‌های کمتر و با کارهای ساده مهندسی قابل انجام است که این دستورالعمل به زودی منتشر می‌شود. مقرر است تا مرکز در همکاری با شهرداری این دستورالعمل را برای عموم مهندسان آموزش بدهد.

بختیاری تاکید کرد: مجموعه دستورالعمل‌های تدوین شده می‌تواند تحولی در بحث بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، ایجاد کند.

معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: سال ۹۹ علاوه بر مشکلات ناشی از اپیدمی کرونا، در مجموع در زمینه‌های پژوهش و خدمات مهندسی نسبت به سال ۹۸ رشد داشتیم. به ویژه در خصوص همکاری های پژوهشی و ارتباط با صنعت شاهد موفقیت‌های خوبی بودیم. همچنین با وجود مشکلات کرونا، در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی و گواهینامه فنی، خدمات مرکز نسبت به سال ۹۸، در حدود ۱۵ درصد رشد داشت.

به گفته بختیاری، بالای ۵۰۰ گواهینامه فنی در بخش صنعت ارایه شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.