| کد خبر: 229402 |

طی سال 99 صورت گرفت:

برگزاری بیش از 3500 جلسه دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک در استان قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین از تشکیل جلسات با زندانیان به صورت ویدیو کنفرانس خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر 3564 مورد جلسه دادرسی بصورت الکترونیک در استان انجام شده است. همچنین قضات 914 جلسه با زندانیان به صورت الکترونیک داشته اند.

تین نیوز

رییس کل دادگستری استان قزوین از تشکیل جلسات با زندانیان به صورت ویدیو کنفرانس خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر 3564 مورد جلسه دادرسی بصورت الکترونیک در استان انجام شده است. همچنین قضات 914 جلسه با زندانیان به صورت الکترونیک داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اعلامی قوه قضاییه سامانه دادرسی الکترونیک از خرداد ماه سال ۹۹ در استان راه اندازی شده، گفت: هدف از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده هایشان است.

وی در ادامه با بیان اینکه 53 مورد دیدار زندانیان با خانواده هایشان نیز به صورت الکترونیک انجام شده است اافزود: در مجموع تا پایان سال گذشته 4531 جلسه با زندانیان الکترونیکی انجام شده است.

مقام ارشد قضایی استان تصریح نمود: دستیابی به قوه قضائیه هوشمند، از اولویت‌های این قوه است و امروز دستگاه قضایی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضایی راه‌اندازی شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اجرای دادرسی الکترونیکی علاوه بر تضمین سلامت مراجعان به دستگاه قضایی، زمان دادرسی را کاهش داده و گامی موثر در افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها وکاهش هزینه ها است و امروزه با توجه به شرایط جامعه و لزوم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده حداکثری و به موقع از ابزار الکترونیک اهمیت مضاعفی یافته است.

وی ادامه داد: استفاده از دادرسی الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در دوران پسا کرونا نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.