| کد خبر: 229265 |

شب جنجالی فائزه هاشمی در کلاب‌هاوس

از رای‌ندادن در انتخابات، معاون‌اولی احمدی‌نژاد تا تاختن به اصلاح‌طلبان

فائزه‌هاشمی‌رفسنجانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و یکی از گزینه های احتمالی نامزدهای انتخابات 1400، در کلاب‌هاوس‌ گفت: «در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت نمی‌کند.

تین نیوز

کلاب هاوس که این روزها به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی نزد ایرانیان به خصوص فعالان سیاسی و اجتماعی تبدیل شده این روزها به بازار داغ انتخابات ریاست جمهوری 1400 تبدیل شده است. در راستای همین گفت و گوهای اینترنتی فائزه‌هاشمی‌رفسنجانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و یکی از گزینه های احتمالی نامزدهای انتخابات 1400،  در بخش‌هایی از یک گفت‌وگوی اینترنتی شش‌ساعته در کلاب‌هاوس‌ گفت: «در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت نمی‌کند.»

وی افزود: حتی اگر برادرم محسن، نامزد این انتخابات باشد که او را قبول دارم، باز هم در این انتخابات شرکت نمی‌کنم و رای نمی‌دهم. شرکت‌نکردن‌ام در این انتخابات به دلیل رد صلاحیت‌های شورای نگهبان  نیست؛ شورای نگهبان رد کرده و می‌کند اما اعتراضم به اصلاح‌طلبان است که برای ماندن در قدرت شاخص‌های اصلاح طلبی را رها کرده‌اند.

او در ادامه این گفت و گوی اینترنتی خاطرنشان کرد: دلیلم برای رای ندادن به بن‌بست‌ رسیدن اصلاحات است. وقتی رای دادن به نتیجه نمی‌رسد، رای ندادن یک استراتژی و یک اقدام فعالانه است.

از او پرسیدند «آیا سودمند نیست میان گزینه‌ آزاررسان مانند مجلس فعلی و گزینه بی خاصیت مانند مجلس قبلی و دولت  روحانی به بی خاصیت‌ها رای بدهیم؟» و هاشمی پاسخ‌داد: «رای‌دادن به بی خاصیت‌ها، همان انتخاب بین بد و بدتر است و البته دولت روحانی در برخی موارد آزار هم رسانده.

او اضافه کرد: البته من شجاعت‌ دارم که نظرم را عوض کنم اما اگر عملی ببینم که به معنای رفتن به سمت اصلاحات باشد؛ مثلا آزادی زندانیان یا رابطه‌گرفتن با کشورهایی که بیهوده با آنها قطع ارتباط کردیم.

البته فائزه هاشمی در این گفت و گو نیز از کارنامه پدرش، اکبر هاشمی رفسنجانی دفاع کرده و گفت  در سال ۱۳۷۱ با ترور صادق شرفکندی، دبیرکل وقت حزب دمکرات کردستان ایران و  همراهانش در آلمان، جریان‌هایی در داخل حکومت تلاش کردند تا تلاش پدرش را که رئیس‌جمهور بود، برای بهبود رابطه با اروپا برهم بزنند.

از خبرسازترین بخش‌های این گفت‌وگو یکی این‌بود که فائزه هاشمی خبر داد محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ۱۴۰۰ به او پیشنهاد کرده که ائتلاف کنند و او معاون اول احمدی‌نژاد شود که از سوی فائزه رد شده است.

اما چندی نگذشت که دفتر محمود احمدی نژاد، رییس دولت های نهم ودهم با صدور اطلاعیه‌ای ادعای مطرح شده از طرف خانم فائزه هاشمی رفسنجانی را قویا تکذیب کرد.

در متن این اطلاعیه آمده «مطالب منتشرشده در رسانه‌ها، منسوب به سرکار خانم فائزه هاشمی با ادعای پیشنهاد ائتلاف یا معاون اولی از سوی دکتر احمدی نژاد به ایشان، قویا و به طور کامل تکذیب می‌گردد».

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.