مهمترین مشکلات حمل و نقل استان قزوین دلالی در کارخانجات تولیدی و شرکت ها و نبود نظارت است
رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان بهمراه اعضای هیات مدیره این انجمن صنفی و تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان حمل و نقل استان در جلسه ای با دکتر سیاهکلی مرادی مشکلات حمل و نقل استان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان بهمراه اعضای هیات مدیره این انجمن صنفی و تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان حمل و نقل استان در جلسه ای با دکتر سیاهکلی مرادی مشکلات حمل و نقل استان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
سید جلال موسوی رواج دلالی ، رقابت ناسالم و عدم رعایت قوانین و مقررات حاکم بر حمل و نقل را توسط کارخانجات تولیدی ، ارسال بار بدون بارنامه و عدم وجود ساز و کار نظارتی موثر و نبود ضمانت اجرایی تصمیمات متخذه ، عدم برخورد بازدارنده با تخلف حمل و نقلی صنایع ، کارخانجات و شرکت ها و همچنین نبود نظارت بر عرضه ، قیمت و کیفیت اقلام مورد نیاز ناوگان کامیون از قبیل روغن ، لاستیک و قطعات ، کمبود امکانات رفاهی و زیر ساخت مورد نیاز کامیون داران و رانندگان از قبیل توقف گاه ، بار انداز و استراحت گاه در مبادی ورودی شهر ، پیگیری شورای ترافیک جهت اعمال محدودیت های ترافیکی قبل از تدارک امکانات مورد نیاز ، عدم استفاده از ظرفیت فنی و تخصصی تشکلات حمل و نقل در شورا ها و کمیسیون های تخصصی حمل و نقل استان ، عدم وجود هماهنگی و همکاری لازم دستگاه های متولی بویژه گمرک ، صمت و مدیریت شهری با دستگاه های تخصصی و تشکلات حمل و نقلی و بهره مندی افراد غیر فعال در حمل و نقل عمومی از یارانه های دولتی بیمه و سوخت در حمل و نقل شهری ، دخالت دستگاه های غیر تخصصی و حمل و نقل شهری در امور مربوط به حمل و نقل جاده ای جزء اصلی ترین مشکلات حمل و نقل استان می باشد.
وی افزود عدم تخصیص ارز دولتی به لاستیک ، بهره مند نشدن رانندگان جدید الورود از یارانه بیمه تامین اجتماعی ، فرسودگی ناوگان ، نبود توازن بین عرضه و تقاضا به واسطه عدم نوسازی ناوگان و خارج نشدن ناوگان فرسوده از چرخه حمل و نقل عمومی ، کافی نبودن امکانات و امنیت در مرزهای کشور ، عدم رسیدگی مناسب به مشکلات ناوگان فعال در حمل و نقل بین المللی توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی و کنسول گری در کشور های دیگر ، متوازن نبودن تورم با افزایش کرایه حمل و نقل ، عدم توجه به حقوق قانونی کامیون داران و رانندگان قبل از ایجاد نارضایتی و اعتصابات سراسری جزء مشکلات سراسری است که باید در مرکز پیگیر آن بود.
نماینده قانونی کامیون داران استان قزوین حضور مدیران توانمند بومی در راس هرم مدیریتی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و تعاون ، کار و تامین اجتماعی استان و همچنین ساختار مندی و بلوغ تشکیلاتی صنوف حمل و نقل استان و حضور افراد توانمند ، متخصص ، با تجربه دارای ظرفیت و مسئولیت کشوری را در جمع هیات مدیره های تشکلات کارگری ، کارفرمایی و تعاون استان را جزء مزیت های منحصر به فرد استان دانست و پیشنهاد فعال شدن کارگروه ویژه حمل و نقل با حضور دستگاه های متولی با محوریت تشکلات تخصصی حمل و نقل به منظور استفاده هر بیشتر از این ظرفیت جهت دسته بندی و رسیدگی فنی موضوعات و برنامه ریزی جهت حل مشکلات قبل از بحرانی شدن مجدد آنها را ارائه نمود.
دکتر سیاهکلی مرادی با تبریک سال نو ، بابت پیگیری تشکیل این جلسه فنی تشکر کرد و بر تدوام این جلسات در قالب کارگروهی تخصصی تاکید نمود و وعده پیگیری و رسیدگی به موارد مطروحه را در اسرع وقت داد و از لزوم واگذاری امور به انجمن صنفی کامیون داران سخن گفت ، وی انجمن را مسئول پیگیری مشکلات کامیون داران و مطالبات قانونی آنها معرفی نمود و مشکل اصلی حمل و نقل استان را ناشی از فعالیت سنتی ، عدم شناخت بازار ، نداشتن برنامه و عدم توجه به صادرات و واردات بیان نمود.
نماینده مردم شریف قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود حمل و نقل هوشمند و فن آورانه تنها فعالیت رو به توسعه در کشور و جهان است و سرمایه گذاری در این بخش دارای توجیه اقتصادی است و در آینده نزدیک شاهد از بین رفتن بسیاری از مشاغل خواهیم بود و حمل و نقل کالا هم در صورت به روز نشدن و تداوم فعالیت سنتی همانند بخش مسافر از چرخه رقابت خارج خواهد شد.
عضو کمیسیون صنعت از عدم استفاده تجار و بازرگانان از ناوگان ایرانی برای صادرات و واردات علی رغم وجود قانون اخذ عوارض از ناوگان خارجی ابراز تاسف نمود و ریشه این مشکلات را در نبود مدیریت درست و نداشتن درک درست از بازار در شرایطی دانست که کشور دارایی مزیت ها و ظرفیت های زیادی در بخش تولید و صادرات می باشد.
عضو کمیسیون ماده 12 رفع موانع تولید با تشکیل کارگروهی به منظور هوشمند سازی حمل و نقل استان بویژه پایانه باربری استان توسط انجمن صنفی کامیون داران موافقت نمود و پیگیری موضوع لاستیک ، بیمه تامین اجتماعی رانندگان و شیوه نامه نظارتی سازمان صنعت ، معدن تجارت استان بر صنایع و شرکت های تولیدی متخلف را از طریق ریاست این سازمان در اولویت کاری خود قرار داد و تاکید نمود در صورتی که این شیوه نامه دارای ضعف باشد پیگیری لازم جهت اصلاح آن را انجام خواهم داد و از انجمن صنفی کامیون داران درخواست نمود تا در اسرع وقت نسبت به تهیه و ارسال چارت پیشنهادی نحوه نظارت بر تخلفات حمل و نقلی کارخانجات تولیدی استان اقدام نماید.
بزرگان و روسای صنف کامیون داران استان قزوین در انتهای جلسه با اهدای لوحی از زحمات نماینده خود در مجلس شورای اسلامی بابت پیگیری و گنجاندن یارانه بیمه تامین اجتماعی در بودجه سال جاری دولت و تداوم آن تشکر و قدردانی نمودند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.