| کد خبر: 229181 |

ارائه گزارش عملکرد شهرداری موجب ایجاد تناقض در آمارها می شود

طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه سند تحویل و تحول تهران» در جلسه شورای شهر بررسی شد و برخی اعضا موافق ارائه گزارش عملکرد به مردم بودند و برخی دیگر ارائه گزارش را موجب ایجاد تناقض دانستند.

تین نیوز

 طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه سند تحویل و تحول تهران» در جلسه شورای شهر بررسی شد و برخی اعضا موافق ارائه گزارش عملکرد به مردم بودند و برخی دیگر ارائه گزارش را موجب ایجاد تناقض دانستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، دو فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه گزارش و سند تحویل و تحول شهرداری تهران مبتنی بر کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران» در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این طرح گفت: در ابتدای این دوره مدیریت شهری پس از یک دوره ۱۴ ساله پیوسته روند سیاسی و فکری، تغییراتی ناشی از اراده مردم و خواست مردم ایجاد شد که مبنی بر این رویکردهای جاری باید تغییر کند و شهر به نحو دیگری اداره شود. این امر در برنامه‌ها و شعارهای اعضای شورا نیز متبلور شد.

وی افزود: در هفتمین جلسه شورای شهر در سال ۹۶ طرحی را به پیشنهاد آقای رسولی تحت عنوان الزام شهردار تهران به تهیه و ارائه گزارش سند تحول شهری ظرف ۱۰۰ روز به تصویب رساندیم. سند سال ۹۶ می‌گفت که ما چه چیزی تحویل گرفتیم و سند سال ۱۴۰۰ می‌خواهد بگوید که چه چیزی تحویل خواهیم داد. این سند گزارشی مستند در حوزه‌های مختلف شهرداری با صورت بندی مقایسه‌ای و قابل استناد است.

اعطا با قرائت محتوای این طرح عنوان کرد: این طرح می‌گوید که شهردار تهران موظف است گزارش و سند تغییر و تحول تهران را با تاکید بر اطلاعات دقیق و قابل استناد مبتنی بر کارنامه شهری، بر مبنای گزارش و سند تحول سال ۹۶، حداکثر تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تهیه، به شورای شهر ارائه و در صحن علنی شورا قرائت کند.

دو فوریت این طرح با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

در ادامه حسن رسولی خزانه دار شورای شهر درباره این طرح گفت: ما وعده‌هایی به مردم داده‌ایم که در این ماه‌های پایانی باید گزارش کار بدهیم و به مردم گفتیم که اگر به ما رأی بدهید، پاسخ گو خواهیم بود و امورات اداره پایتخت شفاف خواهد بود و سایت شفافیت نتیجه این عملکرد است. به مردم قول دادیم که پاکدستانه تا پایان دوره خواهیم ماند و گفتیم که با فساد مبارزه خواهیم کرد که این اوامر انجام شد. در ابتدا از آقای نجفی شهردار اسبق تهران خواستیم بگوید که پس از ۱۴ سال که شهرداری به دست دوستان اصولگرا بود، چه اقدامی انجام شده است.

وی افزود: گفتیم که شهرداری تهران گران اداره می‌شود و بیش از حد مورد نیاز نیروی انسانی دارد. برای اولین بار در دوره پنجم با کاهش ۱۰ هزار نفری نیروی انسانی روبرو هستیم و تقریباً هیچیک از خویشاوندان اعضای شورای شهر به استخدام شهرداری درنیامده‌اند. خواهش می‌کنم که این سند به دور از تبلیغات و حواشی به مردم ارائه شود.

سپس مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این طرح گفت: اگر یک سند تغییر و تحول را آقای قالیباف و تیم وی و اعضای شورای قبلی تنظیم می‌کردند، با آن سندی که در ابتدای دوره آقای نجفی تنظیم کردیم، انطباق داشت یا خیر. حال ما نیز اگر در مرداد ماه گزارشی در این زمینه تهیه کنیم و سپس در شورای شهر تغییراتی ایجاد کنیم آیا این اسناد با یکدیگر انطباق دارد یا خیر.

وی ادامه داد: بنده نگرانم که با تعارضات آماری روبرو شویم و تناقض‌هایی در ارقام صورت بگیرد. مانند اینکه اعداد ما درباره بدهی شهرداری با اسناد سال ۹۶ تفاوت فاحشی داشت. راه حل این است که می‌توانیم به صورت غیر رسمی این سند را داشته باشیم اما اگر این امر به صورت رسمی باشد و هر شورایی بخواهد در ابتدا و انتها گزارش دهد، تعارضاتی ایجاد می‌شود که چندان به صلاح نیست.

حجت نظری عضو شورای شهر نیز درباره این طرح عنوان کرد: به هرحال باید به جامعه اعلام کنیم که چه چیزی را تحویل گرفتیم و چه چیزی را تحویل می‌دهیم. سه شهردار منتخب ما بودند و باید گزارش مجموعه شهری به مردم ارائه شود و بدانند کدام مصوبات توسط شهرداری اجرا شده و کدام اجرا نشده است. برخی به دلیل مسائل سیاسی می‌گویند که در این دوره شورا هیچ اقدامی انجام نشده است این در حالی است که در شرایط تحریم و کرونا شهر با وضعیت خوب اداره شده است. حتی خود دولت هم به دلیل کسری بودجه بسیاری از برنامه‌های خود را اجرا نکرد اما این امر در شورای شهر رخ نداد. به هر حال ما عملکرد قابل دفاعی داریم.

شهربانو امانی عضو شورای شهر نیز در موافقت با این طرح گفت: ما می‌خواهیم آنچه تحویل گرفتیم و فرآیندی که با قانون گذاری برای اداره علمی شهر انجام شده را به مردم ارائه دهیم. قرار بود بر عدم شهر فروشی و استفاده بهینه از داشته‌ها تلاش شود و باید این مسائل به مردم اعلام شود.

سپس محمود میرلوحی عضو شورای شهر در این خصوص عنوان کرد: این سند اولین بار نیست که ارائه می‌شود. گزارشی قبل از آمدن ما منتشر شده است. قبل از ما آنچه در تهران انجام شده را در گزارش آورده‌اند. در صحن نیز این کار را کردند و در جلسه ۳۷۷ شورای شهر نیز آقایان گزارش خود را منکر شدند. در سال ۹۶ رخت خواب مدیران شهرداری از یک شبکه صدا و سیما به دیگر شبکه‌ها جا به جا می‌شد اما هیچکدام از ما نتوانستیم در رسانه ملی حضور یابیم. به علاوه در این دوره اطلاع رسانی خوبی نشده است. قبل ما ۱۲۸ هکتار باغ از بین رفته و آن را نمی‌گویند اما ۶۲ باغی که ما از بین بردیم را بارها اعلام می‌کنند.

در نهایت این طرح با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

در ادامه نظری با ارائه پیشنهادی گفت: گزارش قبل از قرائت در شورا در کمیسیون تلفیق قرائت و پس از استماع نظارات شنیده و سپس در صحن قرائت شود.

این پیشنهاد با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.