| کد خبر: 229117 |

برنامه ایمنی حمل‌و‌نقل در کمیته تخصصی تدوین می‌شود

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، گفت: برنامه ایمنی حمل‌و‌نقل و انضباط اجتماعی سال ۱۴۰۰ در کمیته تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها تدوین می‌شود.

تین نیوز

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، گفت: برنامه ایمنی حمل‌و‌نقل و انضباط اجتماعی سال ۱۴۰۰ در کمیته تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها تدوین می‌شود.

به گزارش تین نیوز، رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیات نخستین نشست مجازی کارگروه آموزش و فرهنگ ایمنی را که امروز ۲۲ فروردین برگزار شد، اعلام کرد.

رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، گفت: در نخستین نشست مجازی کارگروه آموزش و فرهنگ ایمنی دو موضوعِ اجرای آیین‌نامه جزء ۴ بند ب ماده ۴۶ قانون احکام دائمی توسعه کشور که موضوع آن انضباط اجتماعی و ایمنی حمل‌و‌نقل است و همچنین ارایه برنامه‌های مناسبتی در روز ۷ اردیبهشت (روز ایمنی و حمل و نقل)، مورد بررسی قرار گرفت.

نفیسی ادامه داد: پیاده‌سازی آیین‌نامه جز ۴ بند ب ماده ۴۶ قانون احکام دائمی توسعه کشور، حسن نظارت و ارایه گزارش آن به دولت و به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده که در همین رابطه مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، جلساتی برگزار کرده است. مقرر شده است تا بر مبنای جدول وظایف استان‌ها که در آیین‌نامه مشخص شده، دستگاه‌های مسئول با همکاری سایر دستگاه‌های همکار، کمیته تخصصی تشکیل دهند و گزارش برنامه ۱۴۰۰ به همراه شاخص به دبیرخانه اعلام شود. دبیرخانه پس از جمع‌بندی، برنامه انضباط اجتماعی و ایمنی حمل‌و‌نقل را به دولت ارایه‌ می‌دهد.

وی افزود: مقرر است تا دستگاه‌ها کمیته را تشکیل داده و برنامه را اعلام کنند. اینکار باید قبل از جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در ۷ اردیبهشت‌ماه، جمع‌بندی شود.

به گفته این مقام مسئول، موضوع دوم بررسی ارایه برنامه‌های مناسبتی به مناسبت روز ۷ اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل بود.

نفیسی گفت: پیشنهاداتی داشتیم که همزمان با کمیسیون ایمنی، مانور هماهنگی دستگاه‌های امدادی در تمامی استان‌ها، اجرا شود. همچنین، ‌تقدیر از فداکاران ایمنی که کارهای شاخصی برای حفظ جان مردم انجام داده‌اند، نیز در برنامه قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر است تا کمپین سرعت کمتر را با همکاری دستگاه‌ها برگزار کنیم که اینکار با هدف حفظ ایمنی و فرهنگ‌سازی در این موضوع، انجام خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.