| کد خبر: 229089 |

افزایش ۹۳ درصدی سفرهای نوروزی در جاده‌ها

آمارهای رسمی منتشرشده نشان می‌دهد که سفرهای جاده‌ای مردم در نوروز امسال ۹۳ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش و ۱۵ درصد نسبت به دو سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

تین نیوز

در گزارش صفحه جاده ای شماره 294 هفته نامه حمل ونقل منتشر شده 16 فروردین ماه 1400 می خوانید: آمارهای رسمی منتشرشده نشان می‌دهد که سفرهای جاده‌ای مردم در نوروز امسال ۹۳ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش و ۱۵ درصد نسبت به دو سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

به گزارش «حمل‌ونقل»، آمارهای منتشرشده سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای نشان می‌دهد که متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی (۲۰ اسفندماه سال گذشته) تا دیروز (سیزدهم فروردین‌ماه امسال) یک‌میلیون و ۷۷۹ هزار و ۸۸۶ وسیله نقلیه بوده است که این اعداد و ارقام نسبت به نوروز سال گذشته ۹۳ درصد افزایش و نسبت به نوروز دو سال گذشته ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

البته وضعیت ترددها و سفرهای جاده‌ای مردم در روز گذشته باوجوداینکه آخرین روز تعطیلات نوروزی بود روند رو به کاهش را تجربه کرد چراکه تعداد ترددها به یک‌میلیون و ۵۱۹ هزار و ۴۴۹ وسیله نقلیه رسید که نسبت به روز قبل از آن یعنی دوازدهم فروردین‌ماه ۱۴ درصد کاهش داشته است. البته علت این کاهش ایجاد محدودیت‌های تردد در هفته دوم ایام تعطیلات نوروزی است که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده و بود و بیشترین تردد وسایل نقلیه در میانه این تعطیلات دوهفته‌ای به ثبت رسید.

نگاهی به آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، کهکیلویه و بویر احمد، مازندران، اردبیل، گلستان و قزوین رکورددار سفرهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۰ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین‌ماه امسال بوده‌اند چراکه مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از محورهای مواصلاتی آن‌ها به ترتیب ۲۳۳ درصد، ۱۹۲ درصد، ۱۸۹ درصد، ۱۳۹ درصد، ۱۲۸ درصد و ۱۲۰ درصد نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش یافته است. البته اگر این آمار را با نوروز دو سال گذشته که خبری از محدودیت‌ها و کرونا نبود، مقایسه کنیم همین آمارها تقریبا نشان‌دهنده کاهش ترددهای بین استانی است که همه جزییات آن در جدول زیر قابل‌مشاهده‌اند.

البته در این میان ترددها و سفرهای جاده‌ای در استان کهکیلویه و بویر احمد هشداردهنده و نگران‌کننده است، چراکه ترددهای صورت گرفته وسایل نقلیه مختلف در این استان حتی نسبت به دو سال گذشته و در همین بازه زمانی افزایش ۳۹ درصدی را تجربه کرد و در بازه زمانی موردبررسی وضعیت سفرهای ورودی و خروجی این استان آن‌قدر افزایش یافت که بالاخره در پایان تعطیلات نوروزی امسال به رتبه دوم رسید و استان‌های مازندران، اردبیل و گلستان را پشت سر گذاشت.

آزادراه کرج-تهران در محدوده پل کلاک، آزادراه قزوین-کرج در محدوده گلشهر، آزادراه تهران-کرج در کیلومتر ۲۵، آزادراه کرج قزوین در محدوده گلشهر و... جزء محورهای مواصلاتی کشور با بیشترین تردد و ترافیک در روز گذشته بوده‌اند.

آمارهای تخلیه و انباشت خودروها نشان می‌دهد که بیشترین انباشت خودرو در سه استان نمونه موردبررسی ازجمله مازندران، گیلان و خراسان رضوی متعلق به خودروهایی با پلاک تهران و البرز بوده است و سهم خودروهای این دو استان در میان پلاک‌های غیربومی با فاصله بیشتر از بقیه استان‌ها بوده است. البته استان‌های قم، مازندران، قزوین، مرکزی، گیلان، اصفهان و زنجان مقاصد عمده وسایل نقلیه تهران و البرز بوده‌اند.

این گزارش را در سایت هفته نامه حمل ونقل بخوانید.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.