| کد خبر: 229062 |

◄ تکمیل نیم رخ ترافیکی شرق اصفهان/ اجرای پارک ساعتی هوشمند در 13 خیابان شهر

شهردار اصفهان گفت: بخش هایی از مجموعه پل های شهید سلیمانی تا پل آفتاب که 7 کیلومتر است، نیاز به آزادسازی دارد که با اجرای این کار، تکمیل نیم رخ ترافیکی شرق رقم می خورد تا چالش این بخش شهر برطرف شود.

تین نیوز

شهردار اصفهان گفت: بخش هایی از مجموعه پل های شهید سلیمانی تا پل آفتاب که 7 کیلومتر است، نیاز به آزادسازی دارد که با اجرای این کار، تکمیل نیم رخ ترافیکی شرق رقم می خورد تا چالش این بخش شهر برطرف شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به درگذشت سید علی نکویی اظهار کرد: وی از پیشگامان انقلاب اسلامی در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و از مبارزان قبل از انقلاب بودند که در استان های مختلف مانند کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و ... خدمت کردند و منشاء خدمات در نقاط مختلف کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته با مصوبه ستاد کرونا و شرایط قرمز اصفهان محدودیت هایی در فعالیت های شهرداری ایجاد که بسیاری از کارها تعطیل شد، گفت: بر همین اساس مراکز تفریحی، گردشگری، بازارهای روز محلی و برگزاری مراسم در باغ رضوان تعطیل و ممنوع است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در موارد ضروری در حد محدود برای دفن و کفن متوفیان امکان ارائه خدمات وجود دارد.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی باید به صورت جدی اجرا شود.

نوروزی با بیان اینکه روز گذشته با کلنگ زنی پارکینگ زیرسطحی توحید اولین پروژه سال 1400 را رقم زدیم گفت: با اجرای این طرح، پل آذر، خیابان توحید و خیابان نظر که به دلیل پارک خودرو با مشکلاتی مواجه بود، از این معضل نجات می یابد.

وی بیان کرد: پارکینگ زیرسطحی توحید دارای 540 متر طول و دو عرض 11 متری است که برای پارک موتورسیکلت هم در آن تمهیداتی اندیشیده شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال 99 شرایط سختی داشتیم اما توفیقات بسیاری هم به دست آمد؛ در مسیر خدمت رسانی به مردم هیچ کس از پیشرفت مردم ناخرسند نمی شود و باید همه با هم، هم داستان شویم تا امورات شهر و کار مردم از هم گسیخته نشود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مصوبات خوبی در شورای شهر تصویب و جریان هر یکشنبه یک افتتاح ادامه داشت و امسال هم ادامه دارد، اظهار کرد: قرار بود این هفته از مجموعه پل های شهید سلیمانی بهره برداری رسمی شود که به خاطر شرایط قرمز کرونایی به تعویق افتاد.

نوروزی ادامه داد: این پروژه، کار بسیار بزرگی بود که در زمان مقرر تکمیل شد و مدیریت شهری هم بهره برداری از آن را برای مردم به تعویق نینداخت. چراکه اگر یک روز بهره برداری زودتر انجام و جلوی خطر گرفته شود، برای ما ارزشمند است.

شهردار اصفهان افزود: این پروژه قرار بود 36 ماهه ساخته شود اما با تلاش شبانه روزی در حوزه عمرانی و مالی شهرداری پروژه طی 20 ماه و 20 روز ساخته شد.

 

*میدان پینارت تکمیل شد

وی با بیان اینکه در سال جدید مرکز همایش های بین المللی اصفهان را افتتاح می کنیم، تصریح کرد: میدان پینارت هم تکمیل شده و خیابان ارغوانیه و خیابان زاینده رود که مردم سال ها آرزوی حل شدن مشکلات آن را داشتند، تکمیل می شود.

نوروزی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 225 پروژه در دست اجرا در شهر اصفهان داریم و این روندی است که از چهار سال پیش آغاز و رشد آن بیشتر شده است و مردم در همه مناطق شاهد برگزاری افتتاحیه و کلنگ زنی ها هستند.

وی بیان کرد: البته در آینده نزدیک پروژه شهید سلیمانی افتتاح می شود؛ از مجموعه پل های شهید سلیمانی تا پل آفتاب که 7 کیلومتر است همچنان بخش هایی نیاز به آزادسازی دارد که با اجرای این کار، تکمیل نیم رخ ترافیکی شرق اصفهان رقم می خورد تا چالش این بخش شهر برطرف شود، اگر این اتفاق بیفتد تقریبا حلقه حفاظتی شکل گرفته است.

شهردار اصفهان در مورد تماس یکی از شهروندان برای تامین نور و تابلوی هشدار در زیرگذرهای اتوبان اردستانی به سمت حصه اظهار کرد: حصه شمالی در منطقه 10 و حصه جنوبی در منطقه 14 واقع شده که در این مسیر سه زیرگذر وجود دارد، بارها برای تامین نور و نصب تابلوهای هشدار اقدام لازم صورت گرفته اما باید مراقبت لازم هم انجام شود تا برخی افراد فرصت طلب دوباره دست به تخریب این تابلوها نزنند.

وی ادامه داد: باید بررسی لازم در خصوص ایمنی این تابلوها انجام شود.

نوروزی در خصوص پارک ساعتی در حاشیه خیابان ها نیز اظهار کرد: پارک ساعتی اجرایی شده است و طرح دقیق تر، کنترل پارک حاشیه ای خیابان هاست که هدف آن کاهش پارک طولانی مدت، عدالت در استفاده از مکان ها، تشویق مردم به استفاده از پارکینگ و حمل و نقل عمومی است.

 

*پارک ساعتی هوشمند در 13 خیابان شهر اجرا شده است

وی با اشاره به تصویب پارک ساعتی هوشمند در حاشیه خیابان از سوی شورای اسلامی شهر، گفت: در راستای هوشمندسازی شهر از ابتدای خردادماه سال گذشته این طرح را اجرا کردیم و باید در 130 نقطه اجرایی شود و اکنون در 13 نقطه اجرا می شود.

شهردار اصفهان افزود: اجرای این طرح نیاز به فرهنگ سازی، همکاری و تجهیزات دارد و هم اکنون در خیابان های شیخ بهایی، طالقانی، شمس آبادی، چهارباغ بالا، شریعتی و ... اجرایی می شود.

وی با اشاره به مزیت های اجرای این طرح ادامه داد: این طرح از پارک های طولانی مدت جلوگیری کرده و پارک های کوتاه مدت را 78 درصد افزایش داده است، همچنین زمینه استفاده بیشتر از پارکینگ های عمومی و حمل و نقل عمومی فراهم شده است.

*کارت های منزلت شهروندان مانند قبل، شارژ می شود

نوروزی در مورد شارژ کارت منزلت که مورد سوال یکی از شهروندان بود هم گفت: این کارت شامل استفاده برای چند گروه از جمله افراد بالای 65 سال، افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، معلولان، جانبازان و زنان بی سرپرست است که می توانند از مراکز تفریحی، فرهنگی و حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان تصمیمی مبنی بر عدم شارژ یا قطع خدمات این کارت نداشته است و مانند سابق قابل استفاده است، گفت: با مراجعه شهروندان به آدرس profile.isfahan.ir امکان شارژ این کارت ها همچنان وجود دارد.

شهردار اصفهان در مورد رفع سد معبر در خیابان های زینبیه، مولوی و مدرس از سوی موتورسیکلت فروشان که مورد درخواست یکی از شهروندان تماس گیرنده بود، اظهار کرد: تبصره بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها، مدیریت شهری را موظف به برخورد مستمر با سد معبر کرده است و اگر در رفع سد معبر با مشاغل مزاحم برای مردم مواجه شدیم بند 20 همان ماده این اختیار را به ما داده با اتحادیه مربوطه مذاکره و این شغل تعطیل شود اما دنبال هستم با گفت و گو این مشکلات حل شود چراکه نمی خواهیم کسب و کار مردم تعطیل شود.

وی افزود: باید ضمن رفع این مانع به حقوق شهروندی افراد هم احترام بگذاریم اما در صورت لزوم، با هماهنگی صنف جلوی کار گرفته می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.