| کد خبر: 229032 |

۱۵۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن میانه- تبریز تزریق شد

تکمیل این طرح به طور مستمر از سوی محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری رصد می‌شود که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.

تین نیوز

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تزریق اعتبار ۱۵۰میلیارد تومانی به طرح راه آهن میانه - تبریز در اسفندماه سال گذشته، گفت: تکمیل این طرح به طور مستمر از سوی محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری رصد می‌شود که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.

به گزارش تین نیوز، داود بهبودی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مداوم طرح از سوی مسوولان استان و نمایندگان، ایستگاه خاوران در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: عرشه‌گذاری پل باسمنج هم به میزان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا یک ماه آینده می‌تواند به اتمام برسد و مباحث مربوط به ریل‌گذاری هم با جدیت پیگیری می‌شود.

بهبودی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت راه آهن میانه - تبریز دولت تاکید دارد این طرح به عنوان طرح اولویت‌دار تا پایان دولت به اتمام و بهره‌برداری برسد.

طرح راه آهن میانه - تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و ۷۰ کیلومتر باقیمانده در مسیر بستان آباد تا تبریز است؛  با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده، در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌ دهد.

با بهره برداری از پروژه  راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عمو راستگو 2 0

    دوستم در شركت راه آهن گفت اين طرح از عجايب روزگار است چون مسير مهمي است و قبل از انقلاب طراحي شده و چون خيلي ترافيك و تقاضا داشته دوخطه است ولي چون اهميت دارد بيست سال است كه معطل و در حال ساخت هست تازه آنچه قراره امسال تكميل بشه بين بستان آباد تا خاوران هست و بخش خاوران تا تبريز چون دشوار هست رها شده يعني فعلا اين مسير بن بست هست تا شايد دولت بعد اتصال آن را به تبريز باز كند و اينطوري مديريت آن تا دهسال ديگر ادامه دارد.