| کد خبر: 229004 |

◄ ماجرای فروش بلیت بیش از ظرفیت در پرواز آبادان-مشهد چه بود؟+فیلم

از روز گذشته ویدئویی از شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که حکایت از سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت هواپیما در پرواز آبادان-مشهد هواپیمایی قشم ایر دارد.

تین نیوز

از روز گذشته ویدئویی از شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که حکایت از سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت هواپیما در پرواز آبادان-مشهد هواپیمایی قشم ایر دارد.

به گزارش تین نیوز، فردی که از این پرواز در حال فیلم گرفتن است میگوید:نه تنها در این پرواز فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده بلکه نزدیک به 30 الی 40 نفر بیشتر از ظرفیت سوار کرده اند.

این مسافر عنوان می‌کند: ما نزدیک به 800 هزار تومان پول بلیت داده ایم و انتظار داشتیم فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود که نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه تعداد زیادی از مسافران صندلی برای نشستن ندارند و هیچ کس نیز پاسخگو نیست.

حسن قاسمی، مدیرعامل قشم ایر در خصوص این پرواز به مهر گفته است: هواپیمایی که برای این پرواز در نظر گرفته شده و بر اساس آن اقدام به فروش بلیت کرده بودیم، یک فروند ایرباس ۳۲۰ بود که ۶۰ درصد ظرفیت آن تقریباً کمی بیش از ۸۰ نفر می‌شود و به همان تعداد هم بلیت به فروش رفته بود.

وی افزود: برای این تایپ هواپیما، مشکل فنی ایجاد شد و ناچار شدیم یک فروند هواپیمای RJ (از خانواده هواپیماهای BAE) جایگزین کنیم که ۶۰ درصد ظرفیت آن طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، حدود ۷۰ نفر است؛ از همین رو به مسافران مازاد پیشنهاد دادیم بلیت خود را لغو و وجه بلیت را پس بگیرند که تعدادی از مسافران به این کار رضایت دادند اما متأسفانه مابقی مسافرانی که بلیت خریداری کرده بودند، حاضر به لغو بلیت خود نشدند و اصرار داشتند که سوار هواپیما شوند. به آنها هم توضیح دادیم که اگر این تعداد بخواهید سوار هواپیما شوید، ظرفیت پرواز از قانون ۶۰ درصد، اُوِر می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از آنکه مسافران سوار می‌شوند، این خانمی که ویدئوی مذکور را تهیه کرده، به دروغ می‌گوید ۴۰ نفر بیش از ظرفیت سوار شده‌اند؛ مگر چنین چیزی امکان دارد؟ برای هر صندلی یک ماسک اکسیژن در نظر گرفته شده است من خودم خلبان هستم، اگر برای هر پروازی اتفاق Emergency رخ دهد یا برای مسافران مشکل کمبود اکسیژن پیش بیاید، خلبان باید پاسخگو باشد که چرا برای مسافران، ماسک اکسیژن به تعداد کافی در پرواز نبوده است.

کاپیتان قاسمی با بیان اینکه قبول داریم که در این پرواز بیشتر از ۶۰ درصد مسافر سوار شده است گفت: اما اینکه بیش از ظرفیت هواپیما، بلیت به فروش رفته، کذب است. اصلاً امکان آن وجود ندارد که مسافری بیش از ظرفیت هواپیما سوار شود.

او تصریح کرد: به نظر می‌رسد برخی مسافران با انتشار چنین ویدیوهایی قصد دارند تا در مقصد یا پول بلیت را بگیرند یا بلیت مابه ازا دریافت کنند. البته با این حال ما در مشهد، به تعدادی از مسافران، بلیت پرواز مشابه داده‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.