| کد خبر: 228914 |

متروی میدان راه‌آهن با تونل به سکوی مسافرگیری راه اهن وصل شد

مدیرکل راه آهن تهران از آغاز بهره برداری از گالری ۶۰ متری اتصال ایستگاه متروی میدان راه آهن تهران به سکوی مسافرگیری ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن تهران از آغاز بهره برداری از گالری ۶۰ متری اتصال ایستگاه متروی میدان راه آهن تهران به سکوی مسافرگیری ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی کاظمی منش در گفت وگو با راه آهن تهران درباره اتصال ایستگاه متروی میدان راه آهن تهران به سکوی سوار شدن مسافران ایستگاه راه آهن تهران اظهار داشت: متروی راه آهن تهران از طریق یک گالری زیرسطحی به سکوی راه آهن تهران متصل شده است.

وی افزود: در حال حاضر این گالری از سوی مسافران در حال استفاده است؛ سالن مذکور هم آماده شده و از سکویی که به این منظور احداث شده، مسافرگیری انجام می‌شود.

مدیرکل راه آهن تهران ادامه داد: این سالن که از انبار توشه بود، برای قطارهای حومه‌ای در نظر گرفته شده و مسافران از این سکو برای سوار شدن، استفاده می‌کنند. بخشی از مسافران مترو از این گالری برای دسترسی به سکوهای سوار شدن به قطار بهره می‌برند؛ بخش نهایی این گالری هم تا هفته آینده به بهره برداری کامل می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: این گالری به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع و بسیار شیک طراحی شده که به ایستگاه متروی راه آهن متصل است.

کاظمی منش درباره استفاده از کارت بلیت مترو برای سوار شدن به قطارهای حومه‌ای گفت: گیت های الکترونیکی دریافت کارت بلیت برای مسافران مترو که قصد استفاده از قطارهای حومه‌ای را دارند هم در این گالری نصب شده است و به زودی از اواخر هفته آینده قابل استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایستگاه راه آهن تهران، اولین ایستگاه راه آهن کشور است که از مسیر گالری زیر سطحی به ایستگاه مترو متصل می‌شود؛ مسافران مترو دیگر نیازی نیست که به بالای میدان راه آهن برای ورود به سالن‌های انتظار یا سکوهای سوار شدن به قطار بیایند بلکه مستقیماً از ایستگاه مترو وارد سکوی قطار خواهند شد.

به گفته مدیرکل راه آهن تهران، طول گالری حدود ۶۰ متر است که مسیر اتصال نسبتاً کوتاهی محسوب می‌شود.

گفتنی است کار ساخت این تونل از سال ۱۳۹۳ و در زمان وزارت عباس آخوندی آغاز شده بود؛ اما به دلایلی چند سالی کار ساخت آن متوقف شده بود که بار دیگر با دستور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، فرآیند ساخت این تونل آغاز و تکمیل شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.