| کد خبر: 228893 |

امضای تفاهمنامه برای ساخت ۱.۲ میلیون واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تفاهمنامه به منظور ساخت مسکن برای فرهنگیان، شاغلین، بازنشستگان و…، امضا کردیم که اولویت با افراد فاقد مسکن است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تفاهمنامه به منظور ساخت مسکن برای فرهنگیان، شاغلین، بازنشستگان و…، امضا کردیم که اولویت با افراد فاقد مسکن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد اسلامی، در مراسم «بهره‌برداری از مسکن محرومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» که صبح سه شنبه هفدهم فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد، ضمن قدردانی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در توجه به طرح‌های مسکن، افزود: رونق مسکن باعث رونق تولید، توسعه اشتغال، رفاه و منزلت اجتماعی و…، و افزایش سطح کیفی زندگی خانواده‌ها خواهد بود به همین دلیل تمام فکر، برنامه و اراده ما این است که با رونق مسکن بتوانیم پایداری تولید را پایه‌گذاری کنیم.

وی به سه اقدام مهم اشاره کرد و گفت: شناسایی کانون تقاضا، جامعه هدف و اقدام آگاهانه بر اساس دو اصل قبلی و تعویق پروژه‌ها از جمله اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

اسلامی به طرح ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در مرحله اول ۴۳۶ هزار نفر و در مرحله دوم ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام کرده و واجد شرایط تشخیص داده شدند و ما طرح ملی مسکن را برای این جامعه هدف آغاز کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته مهم دیگر در طرح ملی مسکن این است که بتوانیم زمین مرغوب شهری داشته باشیم که در این خصوص اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار پروژه در سطح کشور برای مسکن تعریف کردیم، افزود: این پروژه‌ها، طرح‌هایی هستند که از سوی خود مردم برای احداث خانه، مجتمع‌سازی و همچنین مشارکت با بخش خصوصی انجام می‌شود.

اسلامی به اصلاح آئین‌نامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برای رونق مسکن در کشور آئین‌نامه‌هایی اصلاح و همچنین قوانینی در هیئت دولت مصوب کردیم که امیدواریم باعث رونق ساخت مسکن در کشور شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث مسکن ملی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک چهارم پروژه‌ها را تقبل کرده که حرکت بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تفاهمنامه به منظور ساخت مسکن و دستگاه‌های مختلف برای فرهنگیان، شاغلین، بازنشستگان و…، امضا کردیم که اولویت با افراد فاقد مسکن است.

اسلامی در خصوص وضعیت خانه‌های خالی نیز گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده‌ایم و ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ تمام ایرانیانی که دارای ملک هستند، باید در سامانه ملی املاک ثبت نام کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: افرادی که خانه خالی یا مجتمع مسکونی خالی دارند، می‌توانند آن را در طرح ملی مسکن عرضه کنند و ما زمین خالی برای ساخت‌وساز مجدد در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی از شهرداری‌ها خواست که در سرعت گرفتن پروژه‌های طرح ملی مسکن همکاری کنند و مجموع اقدامات مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.