| کد خبر: 228888 |

قیمت سیمان سفید ۳۵ درصد افزایش یافت

طبق مصوبه کارگروه مدیران عامل شرکت‌های بورسی و غیر بورسی حاضر تولیدکننده سیمان سفید، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت هر تن سیمان سفید فله از اول سال جاری ۳۵ درصد افزایش یافت.

تین نیوز

طبق مصوبه کارگروه مدیران عامل شرکت‌های بورسی و غیر بورسی حاضر تولیدکننده سیمان سفید، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت هر تن سیمان سفید فله از اول سال جاری ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کارگروه مدیران عامل شرکت‌های سیمان سفید، در پی افزایش قیمت تمام شده تولید سیمان سفید همچون مواد اولیه تولید، قطعات یدکی و همچنین هزینه حمل‌ونقل (به‌ویژه حمل‌ونقل مواداولیه)، به متنظور جلوگیری از زیان عمده به کارخانه‌های تولیدکننده سیمان، طی جلسات متععد توافق کردند که برای جبران بخشی از افزایش هزینه‌ها،   قیمت فروش سیمان سفید از ابتدای سال جاری، مشمول افزایش ۳۵ درصدی شود.  

بنابراین، قیمت سیمان سفید با این میزان افزایش به ۵۶۷ هزار تومان به ازای هر تن سیمان سفید فله رسیده است. علاوه بر این هزینه مالیات بر ارزش افزوده و بسته‌بندی نیز به قیمت سیمان سفید پاکتی اضافه خواهد شد.

این تصمیم با حمایت مدیران شرکت‌های سیمان ارومیه، ساوه، کرمان، شرق، اصفهان، لارستان، شمال، نیریز و بنوید گرفته شده است.

نیمه مهرماه سال گذشته، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های سیمان، از موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت سیمان پاکتی خبر داده بود. باتوجه به افزایش قیمت کیسه‌های پروپیلن که ناشی از افزایش قیمت مواد پتروشیمی بود، سازمان مذکور (سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) با افزایش نرخ سیمان پاکتی موافقت کرد که طبق آن با افزایش قیمت سیمان پاکتی به میزان هر تن، ۴۰ هزار تومان موافقت شده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.