| کد خبر: 228882 |

بهره برداری از 9 پروژه بزرگراهی در سال جاری در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از بهره برداری 9 پروژه بزرگراهی تا پایان سال جاری در استان خبرداد، گفت: برای احداث ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از بهره برداری 9 پروژه بزرگراهی تا پایان سال جاری در استان خبرداد، گفت: برای احداث ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش تین نیوز، محبوب حیدری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام راه‌های شریانی استان اردبیل دارای ردیف بودجه ملی هستند، اظهار کرد: باوجود اینکه استان اردبیل در سال های اخیر جز استان‌های کم برخورداردر توسعه جاده ای به شمار می رفت اما امروز شاهد رشد بسیار مناسبی در این خصوص هستیم.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: در اکثر شهرستان‌های استان عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده‌ها خواهیم شد.

وی با بیان اینکه برای احداث و راه‌اندازی ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اداره کل در سال‌جاری ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان اردبیل افزوده می شود به طوری که با اتمام این پروژه‌ها شاهد رشد شاخص بزرگراه‌های استان اردبیل خواهیم بود.

حیدری با بیان اینکه ۵۳۶ کیلومتر از راه‌های اصلی استان دارای ردیف ملی است، گفت:  تلاش می‌شود در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۸ کیلومتر، سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ کیلومتر و سال ۱۴۰۳ نیز ۹۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شود.

به گفته وی در سال ۹۶ مقدار ۴۲۷ کیلومتر از راه‌های استان پیوست بودجه داشت که این رقم در سه سال اخیر به ۵۳۶ کیلومتر رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه جاده اردبیل- سرچم به طول ۱۷۷ کیلومتر تا سه سال آینده به بزرگراه تبدیل می‌شود، یادآور شد: عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ این مسیر به طول ۳۵ کیلومتر شروع شده و تا پایان بهار امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته حیدری ۴۲ کیلومتر باقیمانده از مسیر اردبیل - سرچم نیز در حال مطالعه است و تا سه سال آینده اجرا  خواهد شد.

حیدری در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت احداث طرح مسکن ملی در استان اظهار کرد: در سطح استان احداث پنج هزار واحد مسکن در دست اقدام است که ازین تعداد ۳هزار ۵۰۰ واحد آن مربوط به اردبیل و یک هزار و ۵۰۰ واحد دیگر هم مربوط به شهرستان‌های دیگر استان  است.

 به گفته وی زمین مورد نیاز برای احداث این واحدها بصورت رایگان تامین شده و عملیات اجرایی تمام واحدها تا یک هفته آینده شروع می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.