| کد خبر: 228881 |

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت اقدامات ۱۴۰۰ باشد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تمرکز اصلی مجموعه ستاد و سایر شرکت‌های تابعه در سال جاری باید به نتیجه رساندن برنامه‌ها بوده و از آغاز طرح‌های جدید مگر به ضرورت پرهیز شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تمرکز اصلی مجموعه ستاد و سایر شرکت‌های تابعه در سال جاری باید به نتیجه رساندن برنامه‌ها بوده و از آغاز طرح‌های جدید مگر به ضرورت پرهیز شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در دیدار نوروزی با اعضای هیئت مدیره، مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف شرکت مادرتخصصی ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از زحمات آنان به بررسی اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته و تشریح اهم اهداف و ابلاغ برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

وی در این جلسه درخصوص وظایف حوزه‌های شهرسازی و اجتماعی بیان کرد: با توجه به این موضوع که اکثر مباحث خلاقانه و ایده‌های نوین از دو مجموعه مذکور برخاسته و سایر بخش‌ها به عنوان مجری یا پشتوانه ایفای نقش می‌کنند؛ هرچه این حوزه‌ها مبتکرانه وخلاق‌تر عمل کنند، می‌توانیم شاهد محقق شدن طیف بیشتری از اهداف خود در مجموعه شهرهای جدید باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سکونت جمعیت قابل توجهی از مردم در شهرهای جدید در مقطع فعلی بیان کرد: ما در این شرایط بیش از گذشته موظف به فراهم آوردن یک محیط زندگی مناسب و سزاوار برای شهروندان‌مان هستیم، چراکه بسیاری از آن‌ها نه از روی ناچاری بلکه به انتخاب خود این شهرها را نسبت به سایر مناطق حومه‌ای کلانشهرهای‌شان برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

طاهرخانی در ادامه سخنان خود این مسئله را دلیل اصلی دو چندانی مسئولیت شرکت عمران شهرهای جدید در برابر شهروندان دانست و افزود: خوشبختانه جریان حرکتی در مجموعه شهرهای جدید به یک بلوغ رسیده است و نکته حائز اهمیت در این مقطع زمانی آن است که بدانیم با چه سرعتی در این مسیر ایجاد شده باید حرکت کنیم تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی همچنین ضمن تأکید به بحث توسعه و گسترش زیرساخت‌های اجتماعی در شهرهای جدید طی سال پیش رو بیان کرد: این بخش باید در برنامه‌های سال جدید با حساسیت بیشتری مورد توجه بوده و همکاری با سایر نهادها در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی در اولویت امور قرار بگیرد.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: منابع اعتباری ما در این جریان باید به صورت اهرم در جهت اجرای برنامه‌ها، سیاست‌ها و بهبود شرایط مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگیری برنامه‌هایی که مشارکت فعال شهروندان را می‌طلبند نیز در اولویت دانست و گفت: در این راستا ارزیابی لازم را به طرق مختلف از سوی جامعه بیرونی انجام داده و نتایج را انعکاس دهید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در حال حاضر استفاده از تمام ظرفیت‌های منابع داخلی و ملی برای پیشبرد و به نتیجه رساندن پروژه‌ها به عنوان سیاست کلان در سطح شرکت و حتی وزارتخانه مد نظر قرار دارد؛ این درحالی است که می‌توانیم ادعا کنیم اگر این روند سرمایه گذاری در شهرهای جدید به صورت مستمر تا ۵ سال آینده ادامه پیدا کند می‌تواند این مناطق را به سکونتگاه‌هایی پایداری برای کشور تبدیل کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته برنامه و طرح‌های متعددی به خصوص در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی در شهرهای جدید آغاز شده است، گفت: تمرکز اصلی مجموعه ستاد و سایر شرکت‌های تابعه در سال جاری باید به نتیجه رساندن این برنامه‌ها بوده و از آغاز طرح‌های جدید مگر به ضرورت پرهیز شود.

طاهرخانی در این راستا تأکید کرد: موضوع مهم و قابل توجه دیگر در برنامه‌های سال جاری تحقق پروژه‌های طرح اقدام ملی است که باید به جد از سوی تمامی بخش‌ها پیگیری شود؛ طراحی منظر، معماری و آغاز همزمان اجرای خدمات با ساخت واحدهای مسکونی از دیگر نکات قابل توجه در این حوزه به شمار می‌رود که ضروری است به آن توجه شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: با توجه به افزایش قابل توجه جمعیت در شهرهای جدید توصیه می‌شود طی امضای یک تفاهنامه بامرکز آمار ایران؛ سرشماری دقیقی از جمعیت مذکور انجام شده و آمار دقیقی در اختیار مسئولین به منظور آگاهی از وضعیت جمعیتی و سکونت در شهرهای جدید قرار گیرد.

به گفته وی ارتقای کیفیت زندگی همواره از اولویت‌های اجرایی در مجموعه شهرهای جدید به شمار رفته و تمامی حوزه‌ها در وجوه مختلف اعم از خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و … باید به آن توجه و برنامه‌ریزی معینی داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازار ملتهب مسکن در شرایط کنونی کشور بیان کرد: هرچندبخش بزرگی از این بحران تابع وضعیت کلان کشور است ولی ما باید برای رفع آن تلاش کنیم، وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر طرح‌های گوناگونی برای رویارویی با این مشکل در نظر گرفته که طرح اقدام ملی مسکن، احداث شهرک و شهرهای نسل نوین نمونه ایاز آن‌ها به شمار می رود. خوشبختانه شرایط ساخت شهرک‌ها با مصوبه‌های اخیر تسهیل شده که ساخت نوع مسکونی آن چه توسط بخش خصوصی و چه در بخش‌های دولتی در اولویت قرار دارد؛ از این رو از مدیران و مسئولین این حوزه می‌خواهم تا ضمن بررسی این سیاست موانع و مشکلات را گزارش داده تا بتوانیم برای رفع و استفاده حداکثری از این ظرفیت اقدامات خوبی را به انجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین در این خصوص ادامه داد: بازار مسکن در شرایط خاصی قرار دارد؛ در مقاطع مختلف وعده‌های بسیاری به مردم در این حوزه داده شده که جهش‌های قیمتی، دشواری‌های آن را دوچندان کرده است اما خوشخبتانه علی‌رغم تمامی این مشکلات عملکرد شهرهای جدید در این بخش طی سال ۱۳۹۹، آمار خوبی را نشان می‌دهد؛ در این راستا از شرکت‌های تابعه به‌خصوص در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و پردیس می‌خواهم که در سال جدید جلسات بخش مسکن را به صورت منظم برگزار و نگاه پروژه‌ای به موضوعات داشته باشند.

وی با اشاره به ۵ هزار پروژه مسکن مهر جدید آغاز شده در شهر جدید پردیس نیز بیان کرد: پیشبرد و اتمام این پروژه‌ها قطعا به یک استراتژی ویژه نیاز داشته و باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

طاهرخانی ادامه داد: در این راستا تمامی شرکت‌ها موظف به پاسخگویی مناسب و ایجاد رضایت در متقاضیان بوده و باید عملکرد کارگزاری‌های مسکن مهر را به‌طور پیوسته بررسی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر اینکه در پیشبرد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید خطاب به مدیران گفت: قراردادهای مرتبط با پیمانکاران و بانک هرچه سریع‌تر انجام شده و پروژه‌ها بدون هیچ‌گونه معطلی در مسیر اجرا قرار گیرند. همچنین قابل ذکر است که در حوزه پروژه‌های روبنایی و زیرساختی پروژه جدیدی آغاز نشده و منابع در دست برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته هزینه شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود با اشاره به حوزه حمل و نقل در این شهرها نیز بیان کرد: قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان تا اردیبهشت‌ماه باید آماده بهره‌برداری اولیه بوده و اقدامات لازم برای تکمیل متروی پرند نیز طی سال جاری با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد. مسئولین در سطح ستاد و شهر همچنین برای اختصاص مسیرهای دوچرخه و پیاده‌راه‌ها در سطح شهرهای جدید برنامه‌ریزی کرده و این موضوع را در دستور کار سال جاری خود قرار دهند.

طاهرخانی در پایان سخنان خود اضافه کرد: تونل شهر جدید علوی نیز یکی از الزامات رونق این شهر در تسهیل دسترسی به صنایع غرب بندرعباس به شمار می‌رود که قطعا قابلیت افتتاح و بهره‌برداری اولیه را در سال ۱۴۰۰ خواهد داشت؛ از مسئولین مرتبط با این حوزه می‌خواهم که این پروژه را نیز در اولویت کارهای خود در سال پیش رو قرار دهند.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه ای جداگانه به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه در شهرهای جدید ضمن بررسی عملکرد شرکت‌ها در یک سال گذشته، به بیان برنامه‌ها و سیاست‌های تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ در حوزه‌های گوناگون پرداخته و اقدامات مورد نیاز برای هر شهر را اعلام کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.