| کد خبر: 228836 |

۲۰ میلیارد تومان هزینه اتصال خط مترو به راه آهن سراسری کشور شد

با هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی شرکت مترو، شبکه راه‌آهن سراسری ایران به یک ایستگاه از متروی کلان شهر پایتخت متصل شد.

تین نیوز

با هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی شرکت مترو، شبکه راه‌آهن سراسری ایران به یک ایستگاه از متروی کلان شهر پایتخت متصل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، به موجب همکاری مشترک شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران، پروژه اتصال ایستگاه متروی میدان راه‌آهن تهران به شبکه راه‌آهن سراسری کشور از طریق یک گالری ارتباطی به ثمر نشست و این اتفاق مبارک و مهم، در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹ محقق شد.

در مراسمی با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اسلامی وزیر راه و شهرسازی و حناچی شهردار تهران، برای نخستین بار در کشور، شبکه راه‌آهن سراسری ایران به یک ایستگاه از متروی کلان شهر پایتخت متصل شد.

این امر با احداث یک گالری به‌طول ۶۰ متر و تعبیه ۲ دستگاه پله‌برقی از سوی شرکت مترو تهران، با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد تومان جنبه عملیاتی پیدا کرد.

شهردار تهران در پایان مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه مذکور، اتصال شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری را یکی از آرزوهای خود برشمرد و افزود: به هر میزان طرح‌های اینچنینی که به ثمر بنشیند، از میزان تردد مردم در سطح شهرها کاسته خواهد شد و ضمن کاهش بار ترافیک کلانشهرها، به همین میزان بر جاذبه‌های شبکه مترو افزوده خواهد شد.

شهردار تهران در پایان صحبت‌های خود گفت: با توجه به هدف گذاری‌های صورت گرفته به منظور افزایش سهم مترو در پوشش سفرهای درون شهری به میزان ۵۰ درصد، بی‌تردید با طرح‌هایی مشابه آنچه افتتاح شد، می‌توان به این دستاورد بزرگ نائل آمد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    دولت احمدی نژاد که مخالف مترو و طرفدار مونوریل بود نگذاشت در زمان ساخت ایستگاه مترو به ایستگاه راه اهن وصل بشه و کلی مشکل برای مردم درست کرد