| کد خبر: 228773 |

امسال رکود خاصی بازار خودرو را در برمی‌گیرد

یک کارشناس بازار خودرو نسبت به چشم انداز این بازار در سال 1400 گفت : امسال در بازار خودرو شاهد رکود خاصی خواهیم بود.

تین نیوز

یک کارشناس بازار خودرو نسبت به چشم انداز این بازار در سال 1400 گفت : امسال در بازار خودرو شاهد رکود خاصی خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز، کاظم محمدی نیکخواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت خودرو در سال پیش رو با بیان این مطلب اظهار کرد: زیرا اکنون در کف بازار خودرو زیاد است، از پایان سال 98 تا به امروز، خودرو که وسیله ای مصرفی بود، تبدیل شد به یک وسیله سرمایه ای  و در حال حاضر عرضه خودرو بیشتر از تقاضاست.

وی ادامه داد: قیمت انواع خودروها چه داخلی و چه خارجی بستگی به قیمت دلار دارد و پیش بینی خاصی نمی توانیم انجام دهیم زیرا در حال حاضر قیمت تمام کالاهای مورد مصرف و استفاده مردم وابسته به قیمت دلار است.

محمدی نیکخواه با اشاره به عدم تصویب آزادسازی واردات خودرو در سال گذشته و تاثیری که این مساله می‌تواند بر بازار خودرو داشته باشد، گفت: تصویب یا عدم تصویب آزادسازی واردات خودرو هیچ تاثیری در بازار این کالا نداشته و نخواهد داشت. این لایحه‌ها و پیشنهادات صرفا نقش مسکن را در اقتصاد کشور دارد، شاید برای مدتی از مقدار آشفتگی‌ها بکاهد اما همیشگی نیست و اقتصاد ما به چیزی بیشتر از این نیاز دارد. ما هم اکنون با توجه به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی حاکم در کشور، حتی در واردات واکسن، دارو و... نیز با چالش‌هایی مواجه شدیم، چه برسد به واردات خودرو.

این کارشناس بازار خودرو با توجه به وضعیت کنونی بازار به مردم پیشنهاد  کرد تا زمانی که قیمت‌ها در افت و خیز نوسان دارند و بازار از ثبات لازم برخوردار نیست، اقدام به خرید خودرو آن هم با قیمت بالا نکنند و امیدواری‌شان را نسبت به بهبود بازار از دست ندهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.