| کد خبر: 228757 |

نرخ‌های جدید طرح ترافیک از امروز در تهران اعمال می‌شود

شهرداری تهران اعلام کرد: شهروندان تهرانی از امروز به نرخ‌های جدید برای ورود به محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، نسبت به معاینه فنی و شارژ حساب شهروندی دقت کنند.

تین نیوز

شهرداری تهران اعلام کرد: شهروندان تهرانی از امروز به نرخ‌های جدید برای ورود به محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، نسبت به معاینه فنی و شارژ حساب شهروندی دقت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرداری تهران، امروز شنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۰- برابر با نخستین روز اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا ۱۴۰۰ در شهر تهران است. شهروندان باید پیش از ورود به طرح، روز مورد نظر خود را رزرو کنند. در غیر این‌صورت محاسبه عوارض تردد خودرو با بیشینه ضرایب و به ‌ازای هر روز تردد با نرخ ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال مستقل از ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودرو انجام خواهد شد. امکان رزرو مجوز روزانه طرح از ظهر روز چهارشنبه هر هفته، برای هفته آتی و همچنین هفته جاری در صورت عدم تکمیل ظرفیت وجود دارد. سقف این ظرفیت برای هر روز در سال ۱۳۹۹، ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

همچنین امکان رزرو مجوز روزانه طرح برای هر روز تا پایان همان‌ روز (ساعت ۲۴) در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مجاز روزانه، امکان‌پذیر است. در صورتی‌که به هر دلیلی بدون رزرو، شهروندان تردد کنند، باید تا پایان وقت همان ‌روز نسبت به رزرو اقدام کنند.

در صورتی‌که ظرفیت مجاز روزانه رزرو به پایان برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و وسیله نقلیه مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک نخواهید بود و در صورت تردد، بیشینه ضرایب برای محاسبه عوارض برای خودرو اعمال و مبلغ ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال از کیف پول شهروندی کسر و یا به حساب بدهی منظور خواهد شد.

چگونگی محاسبه تردد یک وسیله نقلیه چندبار در روز

اگر خودرویی چندبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود، نخستین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه تردد خواهد بود. اگر وسیله نقلیه دارای معاینه فنی، پس از ساعت ۱۰ وارد و پیش از ساعت ۱۶ خارج شود، باید به میزان هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۲۰۵ هزار و ۸۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۰۲ هزار و ۹۰۰ ریال پرداخت کند. درصورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۲۹۴ هزار ریال و مبلغ ۱۴۷ هزار ریال در محدوده کنترل آلودگی هوا پرداخت کند.

اگر خودرو دارای معاینه فنی پیش از ساعت ۱۰ وارد و پیش از ساعت ۱۶ خارج شود، باید به ازای هر روز در  محدوده طرح ترافیک مبلغ ۲۹۴ هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۴۷ هزار ریال را پرداخت کند. در صورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد، به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۴۲۰ هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۲۱ هزار ریال پرداخت کند.

اگر خودرو دارای معاینه فنی پیش از ساعت ۱۰ وارد و پس از ساعت ۱۶ خارج شود، باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۴۴۱ هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۲۲۰ هزار و ۵۰۰ ریال پرداخت کند. درصورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک باید ۶۳۰ هزار و ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۳۱۵ هزار تومان پرداخت کند.

اگر وسیله نقلیه دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد و پس از ساعت ۱۶ خارج شود، به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک باید مبلغ ۲۹۴ هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۴۷ هزار ریال پرداخت کند. درصورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک باید مبلغ ۴۲۰ هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۲۱۰ هزار ریال پرداخت کند.

چگونگی محاسبه تردد یک وسیله نقلیه یک‌بار در روز

اگر خودرویی ‌یک‌بار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود و دارای معاینه فنی برتر باشد و همچنین پیش از ساعت ۱۰ وارد شود باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۲۹۴ هزار و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۴۷ هزار ریال را پرداخت کند. در صورتی‌که وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی باشد باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا مبالغ ۴۲۰ هزار ریال و ۲۱۰ هزار ریال را پرداخت شود.

اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد و پیش از ساعت ۱۶ خارج شود، باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا مبالغ ۲۰۵ هزار و ۸۰۰ ریال و ۱۰۲ هزار و ۹۰۰ ریال پرداخت کند. در صورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد این مبالغ به ۲۹۴ هزار ریال و ۱۴۷ هزار ریال تغییر پیدا می‌کند.

اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد و پس از ساعت ۱۶ خارج  شود به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک باید  ۲۹۴ هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۴۷ هزار ریال پرداخت کند. در صورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد این مبالغ به ۴۲۰ هزار ریال و ۲۱۰ هزار ریال تغییر پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ اجرا خواهد شد و یک‌بار خروج از محدوده های ترافیکی از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد رایگان است. همچنین در روزهای پنجشنبه تنها محدوده کنترل آلودگی هوا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود. در روزهای تعطیل رسمی طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اجرا نمی‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.