| کد خبر: 228755 |

شرکت مترو تهران در سه ماه ۹ ایستگاه افتتاح کرد

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه سال گذشته را سالی سخت برای این شرکت اعلام کرد و گفت: با تمامی سختی ها و مشکلات توانستیم در کمتر از سه ماه ۹ ایستگاه را افتتاح کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه سال گذشته را سالی سخت برای این شرکت اعلام کرد و گفت: با تمامی سختی ها و مشکلات توانستیم در کمتر از سه ماه ۹ ایستگاه را افتتاح کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام روز شنبه در این باره گفت:‌ سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید، سالی که به سبب بروز مشکلات بی‌سابقه اقتصادی و نیز اپیدمی ویروس کرونا، روند فعالیت بسیاری از بخش های اجرایی کشور را تحت تاثیر قرار داد و در زمان بندی تحقق اهداف برنامه‌های پیش‌بینی شده، اختلال ایجاد کرد.

به گفته وی، با این حال نگاهی اجمالی به عملکرد شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سال گذشته نشان می‌دهد که با توجه به وجود معضلات متعدد که با آزادسازی دیرهنگام وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ توام شد، باز هم اقدامات ارزنده‌ای در راستای خدمات‌رسانی به مردم صبور پایتخت شکل گرفت.

امام، ‌سال اخیر را به جرات می‌توان یکی از سخت‌ترین سالها برای پیشبرد اهداف برنامه‌های اجرایی در کل کشور دانست که این امر قاعدتاً ‌مبتلا به فعالیت‌های شهرداری کلانشهرها هم بوده، با این اوصاف شهرداری تهران تلاش فراوانی کرد تا از تمام امکانات بالقوه و بالفعل استفاده کند و بتواند اولویت‌های برنامه خود در سال ۹۹ را به سرانجام برساند؛ یکی از این اولویت ها، ‌توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و در ذیل آن، افزایش بهره‌وری خطوط مترو تهران بود.

وی در ادامه صحبت های خود به اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو در سال گذشته اشاره کرد و گفت: گر چه به لحاظ تامین منابع مالی عملاً در ماه‌های نخست سال ۱۳۹۹ روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما به موجب بهره‌مندی از بخش عمده وجوه اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که البته آن هم در چند نوبت میسر شد، ‌نهایتا موفق شدیم سه پست برق در خطوط سه و هفت به همراه پنج ورودی جدید در ایستگاههای خط هفت شامل ایستگاههای مهدیه، شهید نواب صفوی، کمیل، میدان صنعت و بزرگراه بسیج را به امکانات شبکه مترو اضافه کنیم.

امام تاکید کرد: همچنین در یک بازه زمانی سه ماهه، یعنی از روزهای پایانی آذر ماه تا ۲۶ اسفند ماه، ‌۹ ایستگاه به ایستگاه های خطوط ۶ و ۷ اضافه شد که این امر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان محقق شد؛ این ایستگاه ها شامل ایستگاه های برج میلاد، ‌چهل تن دولاب، ‌میدان قیام و آهنگ در خط هفت به همراه ایستگاههای امیرکبیر، ‌یادگار امام (ره)، ‌شهید ستاری، ‌دانشگاه تربیت مدرس و شهید اشرفی اصفهانی در خط ۶ بودند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه صحبت های خود به پیگیری روند توسعه خطوط در حال بهره‌برداری مترو پرداخت و افزود:‌ آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط سه، توسعه شمال غربی خط هفت و  ادامه عملیات توسعه جنوبی خط ۶ در راستای افزایش بهره‌وری خطوط موجود مدنظر قرار گرفت که خوشبختانه همگی در سال گذشته آغاز شده و یا ادامه یافتند، ضمن اینکه اواسط شهریور ماه نیز کلنگ احداث خط ۱۰ مترو که یکی از خطوط جدید و مصوب آخرین طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به شمار می آید، ‌به زمین زده شد.

وی آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم احداث پایانه آزادگان به وسعت ۵۰ هکتار را از دیگر اقدامات قابل توجه سال ۱۳۹۹ بر شمرد و در پایان گفته‌های خود مبنی بر شرح اجمالی فعالیت‌های اجرایی سال گذشته شرکت مترو گفت:‌ به ثمر نشستن پروژه طراحی و ساخت نخستین نمونه قطار ملی مترو که حاصل ۱۸ ماه تلاش ۱۸ شرکت دانش بنیان و چهار مجموعه بزرگ داخلی بود و طی آن سطح داخلی سازی قطارهای مترویی به ۸۵ درصد رسید، یکی از افتخارات صنعت کشور به شمار می آید که به خواست پروردگار و همت تلاشگران ایرانی، شکل واقعیت به خود گرفت.

به گفته امام، متعاقب این قضیه، قرارداد تولید و ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن بین شرکت مترو و شرکت واگن‌سازی تهران نیز در آخرین هفته سال ۱۳۹۹ منعقد شد که این مهم در کنار امضاء تفاهمنامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطارهای مترو تهران بین شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور، قطعاً کمک شایان توجهی به ساماندهی ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت در سالهای آینده خواهد کرد، این در حالی است که در تیرماه سال جاری دو رام قطار به بهره برداری رسید و بدین ترتیب پروژه تولید ۷۰ دستگاه واگن آلومینیومی نیز به ثمر نشست.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و حدود ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 1

    اولویت ساخت مترو باید مناطق جنوبی شهر و حومه باشد چون این مردمان هستند که اکثرا اقتصادهای ضعیفی دارند این مردم هستند که به وسایل حمل و نقل عمومی با پرداخت وجه مناسب نیازمندن میانه به بالای تهران اکثرا ماشین های شخصی دارند خیلی از خانواده ها چند ماشین شخصی دارند و هر چه به سمت شمال تهران می روید درجه امکانات بالاتر و بالاتر می رود سرمایه و دارایی و درآمد مردم هم بشدت بالاتر می ره یعنی یک زعفرانیه نشین به مترو نیازی ندارد بهترین ماشین ها را دارد ماشین شخصی هم بیرون نیاره خودروی دراختیار اجاره می کنه راحت پولشو پرداخت می کنه این ایراد به مسئولان مترو تهران وارد است که رسالت مترو را درک نکردند وقتی ساخت هر کیلومتر مترو هزار میلیارد تومان هزینه می برد و کلی انرژی و زمان می گیرد اولویت ساخت باید زعفرانیه و ولنجک و ... باشد یا مشیریه و نازی آباد و خزانه و ... ؟؟؟ از این رو باید مدیریت شهری به ساخت و تکمیل ایستگاه های نیمه جنوبی خط 6 اولویت بده و این 7 8 ایستگاه را امسال تحویل مردم دهد و همچنین نیمه جنوبی خط 8 از مشیریه تا حداقل فلاح استارت ساخت بخوره متاسفانه الویت دادن به ساخت نیمه شمالی خط 3 به سمت زعفرانیه و احداث خط 10 نه با تفکر و رسالت متروسازی همخوانی دارد نه با تفکرات و شعارهای انقلاب که به مستضعفین اولویت می دهد با پول ملت با پول کشور الویت ساخت دادن به نیمه شمالی خط 3 و ساخت خط 10 کاری بسیار غلط است که از مدیران این دوره شهری در ذهن های ملت خواهد ماند مگر اینکه شیوه تامین مالی از یک گروه خصوصی باشد بروند با پول خود در مناطق ثروتمندنشین مترو بسازند مثلا تا 20 سال عایدی ها مال خودشان باشد .

    • ناشناس 0 0

      سلام
      دو موضوع هست یکی اینکه موضوع شرایط اقتصادی درست مقایسه شده و دوم اینکه متاسفانه مناطق شمال تهران بخاطر کمبود سنگین شبکه مترو به شدت درگیر پیک ترافیکن و حرف من با یک حضور ساده در خیابان جردن و شریعتی و منطقه یک قابل درک هست ضمنا ایستگاه میدان صنعت الان یک از مهمترین و پرتقاضا ترین ایستگاه های اون منطقه تهرانه و این رو به چشم خودم دیدم پس باید همه چیز رو در محاسبات لحاظ کرد
      موفق باشید