| کد خبر: 228754 |

حمل و نقل عمومی از کانون‌های پرخطر شیوع کرونا

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران: نگرانی ما درباره شهر تهران بیش از هر زمان دیگری در بحث فشار تقاضای حمل و نقل عمومی است.

تین نیوز

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران: نگرانی ما درباره شهر تهران بیش از هر زمان دیگری در بحث فشار تقاضای حمل و نقل عمومی است.

به گزارش تین نیوز، دکتر علیرضا زالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛‌ گفت: تمام بخشنامه‌های قبلی درباره اعمال محدودیت‌ها در شهر‌های قرمز و نارنجی دوباره با جدیت پی گیری و اعمال می‌شود، چرا که معمولا فراز و فرود و افزایش بار بیماری به عنوان نخستین شاخص هشدار پیشروی کرونا در تهران بیش از پیش پدیدار می‌شود.

وی درباره حضور کارکنان در دستگاه‌های اداری نیز گفت: محدودیت مشاغل در شهر‌های نارنجی شامل مشاغل ۳ و ۴ و در شهر‌های قرمز شامل گروه ۲ و ۳ و ۴ است.

دکتر زالی افزود: با توجه به تغییر رنگ بندی و موج چهارم شیوع بیماری کرونا در تهران، تمام مراسم آئینی و مذهبی، جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و نمایشگاه‌ها تعطیل است.

وی گفت: بحث محدودیت جمعیت در نشست‌های اداری نیز رعایت شود که در واقع سقف جمعیت در شهر‌های قرمز ۱۵ نفر و سقف تجمع در شهر‌های نارنجی ۲۰ نفر است، این محدودیت‌ها همان طور که در ستاد ملی کرونا مورد تصویب قرار گرفت به مدت ۲ هفته خواهد بود و در صورت لزوم قابل تکرار است.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: نگرانی ما درباره شهر تهران بیش از هر زمان دیگری در بحث فشار در حمل و نقل عمومی است، همان طور که بار‌ها اعلام شده یکی از کانون‌های پرخطر ما، حمل و نقل عمومی به عنوان کانون انتقال و سرایت این بیماری است.

وی گفت: با توجه به ویروس جهش یافته که سرعت انتقال بالاتری هم دارد، توصیه ما به شهروندان این است که تا می‌توانند از عبور در مراکز پرتراکم و پرجمعیت خودداری کنند و اگر نیاز یا ضرورت در حضور دارند حتما از دو ماسک استفاده کنند چرا که ممکن است یک ماسک کفایت نکند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.