| کد خبر: 228749 |

رشد ۱۳۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس هوایی در ایام نوروز

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از رشد ۱۳۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس هوایی خبر داد و گفت: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ اورژانس، ۱۴۱ مورد ماموریت اورژانس هوایی توسط ۴۸ فروند بالگرد انجام شد که طی آن ۱۹۵ بیمار و مصدوم بدحال به مراکز درمانی منتقل شدند.

تین نیوز

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از رشد ۱۳۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس هوایی خبر داد و گفت: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ اورژانس، ۱۴۱ مورد ماموریت اورژانس هوایی توسط ۴۸ فروند بالگرد انجام شد که طی آن ۱۹۵ بیمار و مصدوم بدحال به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش تین نیوز، «مجتبی خالدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین گزارش خدمات اورژانس از ۲۵ اسفند تا چهاردهم فروردین سال جاری در کشور گفت: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ اورژانس ۲۱۶ هزار و ۵۰۸ ماموریت در اورژانس ۱۱۵ انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص حوادث ترافیکی نیز توضیح داد: با تلاش تکنسین های اورژانس ۳۲ هزار و ۹۷۸ ماموریت برای رسیدگی فوری به مصدومان این حوادث انجام شد و ۱۸۳ هزار و ۵۳۰ مورد هم خدمات رسانی فوریتی به مصدومان حوادث غیرترافیکی و بیماران قلبی و تنفسی و نظایر آن ارائه شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: همچنین ۹۱۳ بیمار سکته حاد قلبی و سکته حاد مغزی در قالب ۲ طرح ۲۴۷ و ۷۲۴ در طول طرح نوروزی ۱۴۰۰ اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و ۵۹۱ نفر از مصدومین و بیماران طی عملیات احیای موفق آمیز(cpr) توسط تکنسین های اورژانس نجات یافتند.

خالدی در مورد اورژانس بیمارستانی نیز گفت: ۲ میلیون و ۴۳۵ و ۷۴۹ نفر به بیمارستان ها مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است و یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۸۴ نفر از بیمارستان ها ترخیص شدند و ۵۰۲ هزار و ۳۶۵ نفر به علت مشکلاتی جدی که داشتند در مراکز درمانی تحت معالجه قرار گرفتند و ۱۴۵ هزار و ۵۹ عمل جراحی انجام شد که ۵۱ هزار و ۴۰۸ مورد عمل جراحی اورژانس و ۹۳ هزار و ۶۵۱ مورد عمل جراحی غیر اورژانسی انجام شد.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده ۲۸۶ هزار و ۱۶۵ نفر بیمار تنفسی، ۱۴۴ هزار و ۲۵۲ نفر بیمار ترومایی و۸۳ هزار و ۵۳۸ بیمار قلبی، ۸۸ هزار و ۲۰۳ بیمار گوارشی و هفت هزار و ۶۶۵ نفر بیمار دچار سکته مغزی به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کردند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از هموطنان خواست در صورت مواجهه با مواردی از قبیل اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید) با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی گفت: همچنین بیماران و مصدومان انواع حوادث می توانند در مواردی همچون اورژانس های اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی)، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید با شماره یاد شده تماس بگیرند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.