| کد خبر: 228743 |

جزئیات دورکاری کارکنان در مناطق زرد، نارنجی و قرمز

طبق اعلام مسئولان سازمان اداری و استخدامی، شرایط دورکاری کارکنان برای مناطق سه گانه زرد، نارنجی و قرمز طبق دستورالعمل قبلی به صورت درصدی پابرجا است و بالاترین مقام مسئول در دستگاه می تواند در رابطه با نحوه حضور کارکنان و دورکاری کامل بر اساس شرایط تصمیم گیری کنند.

تین نیوز

طبق اعلام مسئولان سازمان اداری و استخدامی، شرایط دورکاری کارکنان برای مناطق سه گانه زرد، نارنجی و قرمز طبق دستورالعمل قبلی به صورت درصدی پابرجا است و بالاترین مقام مسئول در دستگاه می تواند در رابطه با نحوه حضور کارکنان و دورکاری کامل بر اساس شرایط تصمیم گیری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، از اواخر سال ۱۳۹۸ با شیوع ویروس کرونا و شدت گرفتن آن، نحوه حضور کارکنان در محل کار دستخوش تغییراتی شد و طی چند مرحله مورد بازنگری قرار گرفت تا این که در نهایت در آبان ماه سال گذشته سازمان اداری و استخدامی طبق تصمیم گیری های صورت گرفته در ستاد ملی مبارزه با کرونا شرایط حضور کارکنان را براساس رنگ بندی مناطق اعلام کرد و در این مدت تغییری در بخشنامه صادره اعمال نشده بود.

اما در ایام ابتدایی سال جاری با شدت گرفتن مجدد بیماری کرونا و اعلامی که اخیرا وزارت بهداشت در رابطه با نحوه حضور کارکنان داشته است،  این موضوع از سازمان اداری و استخدامی مورد پرس و جو قرار گرفت و با توضیحاتی از سوی رفیع زاده -معاون نوسازی اداری سازمان  اداری و استخدامی- به ایسنا همراه بود.

 تکلیف حضور کارکنان در مناطق سه گانه

وی با بیان این که در ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹  سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه ای یکبار برای همیشه تکلیف حضور کارکنان در محل کار را براساس رنگ بندی شهرها مشخص کرده است، گفت: براین اساس همچنان این بخشنامه پابرجا بوده و باید در دستور کار دستگاه ها بسته به تغییر رنگ شهرها و مناطق مربوطه قرار بگیرد.

این مقام مسئول در سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه تاکید ما بر این است که خللی در ارئه خدمات برای مردم ایجاد نشده و در هر شرایطی بتوانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند، افزود: در نهایت بالاترین مقام مسئول ملی و استانی  می تواند در مورد نحوه حضور کارکنان در دستگاه اجرایی تصمیم گیری کند.

وی جزئیات مربوط به نحوه حضور کارکنان در دستگاه های اجرایی براساس رنگ بندی ها اعلام کرد و گفت که سازمان اداری و استخدامی خدمات را به دو بخش ضروری و عادی تقسیم کرده است که در مناطق زرد کارکنان دستگاه های با خدمات ضروری باید به طور کامل و ۱۰۰ درصد حضور پیدا کنند، اما در سایر دستگاه ها یک سوم به صورت دورکار و دو سوم حضور خواهند داشت.

رفیع زاده ادامه داد:در مناطق  نارنجی  نیز در دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری، حضور کارکنان به صورت دو سوم و یک سوم دورکار هستند و در سایر دستگاه ها حضور ۵۰ درصدی بوده و ۵۰ درصد دیگر امکان دورکاری دارند.

به گفته وی در مناطق قرمز در دستگاه های با خدمات ضروری امکان کاهش ۵۰ درصدی نیروها وجود دارد مشروط به این که خللی در ارائه خدمات ایجاد نشود، در سایر دستگاه های  شهرهای قرمز هم حضور یک سومی و دورکاری به صورت دو سوم اعمال می شود.

شرایط دورکاری کامل و ساعت حضور کارکنان

رفیع زاده در مورد امکان دورکاری کامل گفت: براساس بخشنامه ای که در سال ۱۳۸۹ در مورد دورکاری در دولت تصویب شد امکان دورکاری براساس شرایط دستگاه و تشخیص بالاترین مقام مسئول امکان پذیر است که بتواند با توجه به امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیک و ایجاد بستر برای دورکاری در این رابطه تصمیم گیری کنند.

وی درباره ساعات حضور کارکنان در محل کار یادآور شد که این ساعات نیز نسبت به تصمیم قبلی تغییری نکرده و از ۷:۳۰  تا ۱۴:۳۰ (هفت ساعت)حضور خواهند داشت.

وضعیت خانم های باردار و دارای کودکان زیر ۶ سال

 رفیع زاده در مورد دورکاری خانم های باردار و یا دارای کودکان زیر ۶ سال یادآور شد که در تمامی دستگاه ها خانم های باردار، افرادی دارای بیماری های زمینه ای و همچنین خانم های دارای کودکان زیر ۶ سال در اولویت دورکاری قرار خواهند داشت.

شرایط برگزاری جلسات و ماموریت ها

 معاون نوسازی اداری سازمان  اداری و استخدامی درباره این که چرا  برگزاری همایش‌ها و یا جلسات از سوی دستگاه ها در شرایط کرونایی همچنان ادامه دارد، گفت که سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه خود به دستگاه ها تاکید کرده که هرگونه برگزاری جلسه باید با رعایت پروتکل و ایجاد فضای مناسب و رعایت محدودیت ها باشد؛ به طوری که در شهرهای زرد حداکثر تعداد شرکت کنندگان ۳۰ نفر ، شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و در شهرهای قرمز حداکثر ۱۰ نفر خواهد بود این در حالی است که تاکید شده برای هر نفر حداقل ۴ متر مربع فضا پیش بینی شود، در عین حال که منع برگزارش همایش ها و مامویت های غیر ضروری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی یادآور شد که دستگاه ها  ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی  و قرار دادن خدمات الکترونیک در اولویت کاری خود هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.