| کد خبر: 228664 |

سخت گیری برای واردات اتوبوس در سه سال گذشته

باقر جوان گفت: در سه سال گذشته ممنوعیت سختگیرانه‌ای برای واردات اتوبوس به کشور انجام شده که این امر نیازمند تقویت تولید داخل است.

تین نیوز

باقر جوان گفت: در سه سال گذشته ممنوعیت سختگیرانه‌ای برای واردات اتوبوس به کشور انجام شده که این امر نیازمند تقویت تولید داخل است.

 

به گزارش تین نیوز، داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با بیان اینکه  هم اکنون مشکل کمبود لاستیک کامیون هاو اتوبوس برطرف شده است،گفت:  با توجه به آنکه لاستیک با ارز نیمایی عرضه می شود، بنابراین قیمت‌ها با گذشته کمی متفاوت است و هم اکنون هیچ مشکلی هم در تامین و عرضه لاستیک‌ها وجود ندارد.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری توضیح داد: وزارت صمت متعهد شده که در پرونده تامین لاستیک ناوگان حمل ونقل عمومی  مشکلات موجود را رفع کند و البته خوشبختانه بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که  مشکلاتی که پیش از این در بحث تامین لاستیک و کمبود آنها وجود داشت، رفع شده  و  هم اکنون به حد کافی لاستیک در بخش باری ومسافری وجود دارد.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری در ادامه به بخش ناوگان مسافری هم اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار و ۲۰۰ ناوگان در بخش اتوبوسرانی وجود دارد که میانگین سن آن‌ها ۱۲ سال است و البته در این بخش هم هیچ ناوگان فرسوده‌ای وجود ندارد.

باقر جوان با بیان اینکه باید وزارت صمت و همچنین تولید کنندگان داخلی در این حوزه بتوانند این ناوگان را تامین کنند،گفت: همواره سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی بر تولید داخل در اتوبوس تاکید می‌کنند و ما امیدواریم امسال روند تولید داخل در بخش اتوبوسرانی را بتوانیم در دستور کار خود قرار دهیم.

او بیان اینکه و وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سه سال اخیر هیچ ناوگان جدید اتوبوسی نداشته که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد شده، اما باید روند تولید اتوبوس داخلی را در کشور برای سال آینده تقویت کنیم.

باقرجوان با بیان اینکه باید تولید اتوبوس در این بخش تقویت شود چراکه هم اکنون با جلوگیری از واردات اتوبوس باید کمبود این بخش جبران شود، افزود: در بخش سواری هم قرارداد خوبی با کارخانه های تولید کننده در این حوزه منعقد شده و دسترسی به ناوگان سواری افزوده شده و رانندگانی که دارای ناوگان فرسوده هستند می‌توانند با مراجعه به این کارخانه ها ظرف مدت دو ماه خودروی سواری خود را دریافت کنند.

باقر جوان با بیان اینکه متاسفانه در بحث تولید ون و مینی بوس این وضعیت ما جالب نیست و باید تلاش خود را در این زمینه بیشتر کنیم، افزود: البته کار مشترکی با وزارت صمت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته که امیدواریم به مرحله عملیاتی و اجرایی توسط کارخانجات برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.